דוגמאות לפרויקטים מצליחים ופורצי דרך של חברות סטארט אפ

חברות סטארט אפ ישראליות הן מקור השראה ליזמים רבים מכל העולם, הנה ההוכחות כך: פרויקטים מצליחים ופורצי דרך

סטארט-אפ: Perfecto.

שנת הקמה: 2006.

מקום: ראש העין, בוסטון.

סיפור ההצלחה: חברת Perfecto  היא חברה העוסקת בבדיקת אפליקציות. Perfecto פיתחה כלים טכנולוגיים לבחינתן ובדיקתן של אפליקציות ממגוון תחומים, כגון: אפליקציות ווב (רשת), אפליקציות המותקנות ברכבים מן הדור החדש ואפליקציות מובייל בסמארטפונים (מכשירים חכמים).

לפני כשנתיים חברת Perfecto סיימה סבב גיוס השקעות בסכום של 35 מליון דולר, מה שהעלה את סך גיוסי ההשקעות שלה עד כה לסכום של כ-88 מליון דולר. בין המשקיעים השונים בה- נמנות חברות כמו קרן ההון סיכון כרמל ונצ'רס- הישראלית, FTV, תאגיד הסלולר הענק של Vodafone, וקרן ההון סיכון של ורטקס . מייסדים החברה הם יורם מזרחי, ערן יניב (שהוא גם מנכ"ל החברה) וג'קי אלאל. בשנתיים האחרונות, הכנסותיה של Perfecto חצו את 50 מליון הדולר.

בזכות הכלים המתקדמים לבדיקת אפליקציות שונות שפותחו על ידה, עוד ועוד שחקנים בעולם פיתוח האפליקציות רואים בה כמעין סיפור מודרני של חברת התוכנה הידועה, מרקורי. עם למעלה מ-250 עובדים המועסקים בה, כאשר 100 מתוכם ממוקמים בישראל; חברת Perfecto מוערכת כיום בשווי כולל העומד על 348 מליון דולר. 

סטארט-אפ: R2Net.

שנת הקמה: 2006.

מקום: הרצליה, ניו-יורק, מומבאי.

סיפור ההצלחה: חברת R2Net היא חברה המפעילה אתר אינטרנט שכל ייעודו הוא שיווק ומכירה של יהלומים ותכשיטים. אולם, לא מדובר באתר אינטרנט רגיל אלא פורץ דרך בסוגו, כזה המאפשר לבחון יהלומים באמצעות תמונות ברזולוציה גבוהה במיוחד- שחוסך את הצורך מלבחון אותם פיסית, כנהוג באופן מסורתי בענף היהלומים. צילומיהם של התכשיטים והיהלומים; מתבצעים באמצעות מכונות צילום הנרכשות מסניפי החברה הממוקמים בישראל, ארה"ב והודו.

מכונות ייעודיות אלה; בזכות טכנולוגיה חדשנית שנרשמה כפטנט- מספקות יכולות אופטיות ורזולוציה גבוהות במיוחד; המאפשרות ללקוחות לקבל מידע ויזואלי רלוונטי להחלטת רכישה כגון: גוון, צלילות, רמת ליטוש וחיתוך ועוד. כמו כן, R2Net מספקת אפשרות לאילו המצלמים את היהלומים (או גם אבני חן שונות) להתחבר באופן מיידי ובזמן אמת- לאתר פלטפורמת המסחר האלקטרוני שהיא מנהלת, המקושרת לכ-20 אלף משתמשים.

מה שסייע ל-R2Net להפוך לסיפור הצלחה גדול במיוחד, עםשווי מוערך של כ-393 מליון דולר, הוא מהלך הרכישה של חברת Segoma, אשר פיתחה את טכנולוגיית ההדמיה התלת-ממדית הייחודית – המאפשרת צילומים ברורים וחדים כאין כמותם.