טכנולוגיה חדשנית לייצור דגמים ואבות-טיפוס - חיתוך בלייזר

חיתוך בלייזר זו היא שיטת ייצור העושה שימוש בלייזר המשמש לחיתוך חומרי גלם שונים. תהליך החיתוך בלייזר מתבצע על ידי הכוונה ומיקוד של קרן לייזר בעוצמה גבוהה אל פני שטח חומר הגלם אשר אותו מעבדים. אנרגיית הלייזר נספגת בחומר הגלם שבו נוצרות תגובות שונות של התכה, אידוי או פיזור. קרן הלייזר המופעלת, פועלת בהתאם למרחק מיקוד, לפי המרחק בין העדשה שדרכה הקרן עוברת לבין החומר עצמו. תהליך החיתוך בלייזר אפקטיבי עבור חיתוך של לוחות שטוחים במרחק קבוע מן העדשה. עוביו של חומר הגלם שעליו מתבצע חיתוך בלייזר- תלוי בעוצמתה של קרן הלייזר וגם בטווח מיקודה. ככל שהקרן תהיה ממוקדת יותר, טווח מיקודה יהיה קצר יותר.

השימוש במכונות לחיתוך בלייזר נעשה נפוץ במיוחד בשנים האחרונות. ניתן למצוא כיום מכשירי צריבה וחיתוך בלייזר במספר רב ומגוון של תעשיות. ההתפתחות והקדמה הטכנולוגית בתחום בשילוב הירידה במחיר משום הייצור ההמוני, מאפשרת לעסקים פרטיים לרכוש מכונות ייצור מתקדמות לחיתוך בלייזר.

ניתן להשתמש בשיטת הייצור של חיתוך בלייזר כמעט על כל חומר גלם החל מנייר ועד לסוגים שונים של מתכות. מכונות המבצעות חיתוך בלייזר בעלות הספק המגיע עד 150W  יכול לעבד חומרים של עץ (עד לעובי של סנטימטר אחד), בד וקרטון. מכונות המבצעות חיתוך בלייזר - אשר להן הספק גבוה יותר, יכולות לבצע חיתוך של פחי מתכת וברזל.

חשוב לציין כי כאשר חותכים חומרים בלייזר; אם צפיפותו של החומר גבוהה יותר, הדבר משפיע ומקשה על קרן הלייזר לחדור ולבצע חיתוך. משום זאת, כאשר מבקשים לבצע חיתוך בלייזר בחומר דחוס יותר, חשוב לבצע זאת תוך האטת מהירות החיתוך בכדי שקרן הלייזר תוכל לחדור את החומר.

חיתוך בלייזר יכול לשמש ליישומים שונים כמו אופנה, יצירת מודלים שונים (ארכיטקטוניים למשל), הדפסה על חומרים (כרטיסי ביקור), בניית מערכות רובוטיות (בניית מעטפות חיצונית המספקות הגנה על רכיבים פנימיים וחיווט), אריזות מעוצבות מחומרי עץ, פלסטיק, בד ועוד.

כמו כן, בטכנולוגיית חיתוך לייזר ניתן לייצר חלקי אב-טיפוס, מודלים ודגמים ראשוניים של מוצרים שונים.