טכנולוגיות ושיטות ייצור של גאדג'טים וסמארטפונים

גאדג'טים (באנגלית Gadgets) הם מוצרים ייחודיים - המפותחים ונוצרים תוך התבססות על חידושים טכנולוגיים ופטנטים. גאדג'טים יכולים להיות למשל צעצועים מתקדמים, מצלמות מיוחדות, רובוטים חכמים, ועזרים התומכים במכשירים קיימים. דוגמא מובהקת של ימינו לפיתוח גאדג'טים היא זו של מכשירי הסלולר החכמים. בהקשר זה ניתן לראות בשנים האחרונות, עלייה מטאורית ביכולתם של מכשירים סלולאריים לספק ביצועים גבוהים ביחס לגודלם ולעלות שלהם. עובדה זו מתאפיינת כפקטור מרכזי בתהליכי פיתוח גאדג'טים.

בפיתוח גאדג'טים, ממש כמו בפיתוח מוצרים באשר הם, נדרשת השקעה של חשיבה מעמיקה- בהתייחס להיבטים שונים של תכנון המוצר ולעשיית שימוש בשיטות ייצור מתאימות. ככול שתושקע יותר מחשבה בבחירת שיטת ייצור רלוונטית מבין שיטות ייצור אופציונאליות, כך יגדל הסיכוי לקבלת מוצר מוגמר איכותי יותר ויקטן משמעותית הסיכון לכשלים בתהליך הייצור.

בדומה לפיתוח מוצרים אחרים, גם בפיתוח מוצרים המוגדרים כגאדג'טים נעשה שימוש בשיטות ייצור מגוונות. מבין שיטות הייצור השונות אשר נעשה בהן שימוש בפיתוח גאדג'טים, ניתן לראות למשל את זו של הזרקת הפלסטיק. בשיטת ייצור של הזרקת פלסטיק מתבצעת התכה של חומר גלם פולימרי, שלאחר מכן מוזרק אל תוך תבנית בעלת חלל בצורתו של תוצר סופי. שיטת הייצור של הזרקת הפלסטיק משמשת כחלק מרכזי בתהליך הייצור של הרחפנים למשל, הנחשבים לאחד הגאדג'טים היותר פופולאריים הקיימים כיום בישראל וברחבי העולם.

כפי שציינו בפתח הדברים, מכשירי הסלולר החכמים (הסמארטפונס) , הם דוגמא והגדרה מתאימה במיוחד למוצר הנחשב כ-גאדג'ט. לצד פיתוח המוצרים המתקדם של מכשירי הסלולר, ניתן לראות את התפתחותה ועלייתה של תעשייה שלמה בפני עצמה- של ייצור מוצרים ועזרים משלימים למכשירים הסלולאריים החכמים. דוגמא לאחד מן המוצרים המשלימים הללו היא זו למשל של כיסויי המגן למכשירי הסמארטפון - ההולכים ומשתכללים מבחינת יכולת ההגנה שהם מסוגלים לספק מפני נפילות בלתי רצויות של המכשירים. דוגמא למוצר עזר נוסף היא זו של מעמד ייעודי שניתן להתקין ברכב - המאפשר שימוש במכשירי הסמארטפון בנוחות מרבית עבור המשתמש. בדומה אגב לשימוש הנעשה בשיטת הייצור של הזרקת הפלסטיק בפיתוח גאדג'טים כגון זה של הרחפן, גם כיסויי המגן והמעמד עבור מכשירי הסלולר החכמים - מיוצרים בשיטה זו.