פיתוח מוצרים וחומרים בטכנולוגיות עתיד - ננוטכנולוגיה מולקולרית

ננוטכנולוגיה מולקולארית (MNT) היא טכנולוגיית ייצור המבוססת על היכולת לבנות מבנים מורכבים אטומיים באמצעות מכנו-סינתזה. טכנולוגיית ה-MNT היא למעשה שילוב של עקרונות פיזיקליים שהוכחו על ידי ביופיזיקה, כימיה וננוטכנולוגיות אחרות.

בעוד הכימיה הקונבנציונלית משתמשת בתהליכים לא מדויקים ומשיגה משום כך תוצאות לא מדויקות, ננוטכנולוגיה מולקולארית עוסקת בתהליכים חד משמעיים בכדי להשיג תוצאות סופיות. המטרה בננוטכנולוגיה המולקולארית היא לאזן את התגובות המולקולאריות במיקומים מבוקרים כדי להשיג תגובות כימיות רצויות ולאחר מכן לבנות מערכות ייעודיות על ידי איסוף נוסף של התוצרים של תגובות אלה.

אחד התחומים הספציפיים של ננוטכנולוגיה בכלל, הוא הננו רובוטיקה. זה הוא שדה טכנולוגי שעוסק ביצירת מכונות או רובוטים אשר מרכיביהם נמצאים בקירוב או בקנה מידה של ננומטר. באופן ספציפי יותר, המונח ננו רובוטיקה (בניגוד למיקרו רובוטיקה) מתייחס להנדסת ננוטכנולוגיה של תכנון ובניית ננו רובוטים, עם מכשירים הנעים בגודל מ 0.1-10 מיקרומטר ובנוי מרכיבים ננו מטריים או מולקולאריים. המונחים nanobot ,nanoid, nanite ,nano machine, או nano mite משמשים בכדי לתאר מכשירים ננו רובוטיים.

תחום אחר של ננוטכנולוגיה הוא הננו מכונות, הנמצא עדיין בשלבי מחקר ופיתוח. יחד עם זה, מספר מכונות מולקולאריות כבר הספיקו להיבדק ולהיבחן מדעית. דוגמה לכך היא חיישן בעל מתג הפרוס על שטח של כ- 1.5 ננומטר, המסוגל לספור מולקולות ספציפיות במדגם כימי. יישומים שימושיים של ננו מכונות יכולים לבוא לידי ביטוי ב-"רפואת ננו". למשל, ננו מכונות אשר ניתן להשתמש בהן בכדי לזהות ולהשמיד תאים סרטניים. יישום פוטנציאלי נוסף הוא זיהוי של כימיקלים רעילים, שבאמצעות ננו מכונות, יהיה ניתן לבצע מדידה של כמות הריכוזים שלהם בסביבה.

תחום הננוטכנולוגיה בכלל, לרבות הננוטכנולוגיה המולקולארית בפרט, נמצאים בתאוצה מתמדת של פיתוחים ומחקרים חדשים כל העת. הננוטכנולוגיה היא בעלת פוטנציאל יישומי בכל תחומי החיים המרכזיים: תחבורה, תקשורת ביטחון, רפואה, צריכה ביתית ועוד. הננוטכנולוגיה אומנם "נסתרת" מן העין האנושית, אך השפעותיה מורגשות היטב, כבר היום.

אנו בחברת "גיזמו הנדסה", מלווים לקוחות המגיעים אלינו עם פרויקטים טכנולוגיים ייחודיים, החל משלב בניית הקונספט, דרך שלבי התכנון והפיתוח ועד לייצור אב טיפוס המוצר. כל מיזם הנדסי טכנולוגי, מגלם בעיננו את ההזדמנות להגדיר מחדש את גבול היכולת האנושית.

אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בכדי לגלות איך תוכלו גם אתם, להפוך רעיון טכנולוגי פורץ דרך למציאות ממשית!