אילו תכונות של חומר ניתן ליצור בהזרקת פלסטיק

הזרקת פלסטיק היא תהליך של טכנולוגיית ייצור מוצרי פלסטיק באמצעות הזרקת חומר הגלם במצב נוזלי אל תוך תבנית. באמצעות שיטה זו ניתן לייצר באופן תעשייתי מוצרים מגוונים, מקפוסאות אוכל ועד חלקי מכונות. השיטה מאפשרת לייצר באופן מהיר ובאיכות גבוהה, גם אם מדובר במוצר מורכב מאד, מה שמעניק חופש עיצובי בייצור בכמויות תעשייתיות. יחד עם זאת, השיטה מחייבת שימוש בתבניות מתכת, דבר הדורש השקעה ראשונית גדולה ולכן עלות הייצור גבוהה ויורדת עם עלייה בכמות המוצרים.

עם השימוש בטכנולוגיית הזרקת הפלסטיק ניתן להפיק מגוון תכונות ייחודיות למוצרים המיוצרים באמצעותה:

חוזק: בתהליך הייצור של הזרקת פלסטיק ניתן לקבוע את חוזקו של החומר בהתאם לדרישות מן המוצר\הרכיב הסופי. כך למשל, חלקי מכוניות מסוימים כמו כאלה המצויים בסביבת הנהג, צנרות שונות העשויים פלסטיק- צריכים להיות בעלי רמת קשיחות מסוימת על מנת לתפקד ולמלא את ייעודם וניתן לקבוע את חוזקם בהליך הייצור של הזרקת הפלסטיק.

שקיפות: ישנם מוצרי פלסטיק שבעבורם יש צורך בתכונת שקיפות ברמות שונות. ניקח למשל ציוד רפואי כמו בקבוקי דגימה לבדיקות שונות, מסכים של מכונות ומכשירים וקופסאות אחסון המשמשות לתרופות. דוגמא נוספת יכולה להיות גם החלקים המכסים של הפנסים של הרכב העשויים פלסטיק ועליהם להיות בעלי תכונות שתוכל לספק הפצת אור בהתאם לדרישות היצרן. דרגת רמת השקיפות נקבעת בבחירת החומר המתאים לתהליך הייצור בהזרקת הפלסטיק.

צבעוניות: הענקת צבע מסוים למוצרי פלסטיק שונים. ברמזורי תנועה למשל, הפנסים המצויים בהם מאירים כולם באותו צבע, אך הפלסטיק המכסה אותם, הוא בעל הצבעים השונים (אדום, צהוב וירוק) ולכן אנו רואים צבעים שונים בעת התחלפות האורות. מוצרים שונים כגון כיסאות מעוצבים יכולים לקבל תכונות צבע ייחודיות בכדי להעניק להם מראה מיוחד.

גמישות: קיימים מוצרי פלסטיק שצריכים להיות בעלי רמת גמישות כזו או אחרת. ניקח לדוגמא את צינור הפלסטיק הגמיש של שואב האבק, צינורות פלסטיק קטנים המשמשים בבתי חולים ומוצרים אחרים כמו צינורת השקיה לגינה או נרתיקים לסמארטפונים.

אנו בחברת גיזמו הנדסה, המובילים בתכנון, פיתוח וייצור מוצרים, עושים שימוש בטכנולוגיות ייצור מתקדמות כמו הדפסות תלת-ממד, עיבוד שבבי (CNC), הזרקות פלסטיק ועוד בכדי להבטיח ייצור מדויק ואיכותי בעבור לקוחותינו היזמים והממציאים.

אנחנו מזמינים אתכם, בעלי הרעיונות לחזון מנצח, ליצור אתנו קשר לקבלת ייעוץ הנדסי ראשוני ולתאם פגישת הכוונה מקצועית עם צוות המומחים שלנו!