כיצד מיישמים טכנולוגיה לאחר שהוגנה בפטנטים.


אם אתה ממציא, יזם או שיש לך בעלות על קניין רוחני בצורה זו או אחרת, עומדות בפניך מספר שיטות ליישם את הטכנולוגיה ולהניב רווחים מהשימוש שיעשו אחרים בקניין הרוחני שלך.

1. מכירת פטנטים לחברה או אדם (מכירת הקניין הרוחני): יזמים רבים אינם מעוניינים לייצר את המוצרים בעצמם. מעבר לכך, לעיתים אין זה אפשרי ליישם את הרעיון באמצעים העומדים בפני היזם, למשל, אם פיתחת פטנט אשר משפר את ביצועי הCPU ב 50%, וברצונך ליישם את הרעיון במעבדים של חברת אינטל, זה לא יהיה רעיון טוב לנסות ולפתוח חברת מחשבים חדשה ומפעלי ייצור אשר יתחרו בחברת אינטל. מצד שני, יכול מאוד להיות שחברת אינטל תיהיה מעוניינת לקנות ממך את הקניין רוחני, ולהשתמש באמצעים העומדים לרשותה בשביל ליישם את הטכנולוגיה במוצרים שלה.

במידה ותחליט למכור פטנט לחברה או גוף שלישי מסוג אחר, הקונה ירכוש ממך את הזכות להשתמש בידע שלך, המוגן ע"י פטנטים, מבלי להיתבע או להיות נתון למגבלות חוקיות. בתמורה תוכל לקבל תשלום חד פעמי, מניות, אופציות, ריטיינר קבוע או כל צורה אחרת של תשלום אשר יהיה מקובל על הצדדים ויוחלט אליו במסע ומתן.

2. ייצור עצמי משותף:

שיטה נוספת למסחור פטנטים היא יצירת שיתוף פעולה עם חברה המייצרת מוצרים בהם הפטנט שלך יכול להשתלב, כך שהמוצרים החדשים יהיו מיוצרים עלידי חברה מסויימת, אך המותג וזכויות המכירה יהיו שייכים לך. לדוגמא, אם קיים בידך רעיון או פטנטים שונים בתחום המחשוב, תוכל לקנות מחברה יצרנית (כמו אינטל, IBM וכדו) את המוצר אשר יהיה מיוצר במפעלים השונים עבורך, ולמכור את המוצרים תחת המותג האישי שלך. בצורה כזו ניתן להימנע מהשקעה גדולה במיוחד במערך הייצור, ועדיין לשמור על שימוש בלעדי בפטנט מבלי למכור את הזכויות לאחרים. שיתוף פעולה דומה יכול להיעשות עם חברות אשר בנו לעצמן צינורות שיווק בתחום של ההמצאה שלך, חברות בעלות קשרים עיסקיים ודיפלומטיים עם מדינות שונות בעולם, או ספקים קבועים בעלי חוזים אשר מוכרים כמויות גדולות של מוצרים אשר יכולים לקבל ערך מוסף משימוש בפטנטים שברשותך.