מה מאפשר ליצור חווית משתמש אופטימלית למוצר חדש

חווית משתמש היא חלק חשוב ומשמעותי מפיתוח של כל מוצר, תוכנה או אפליקציה. המוצר החדש שאותו מפתחים צריך להיות יעיל, הוא צריך לבצע את ייעודו – אך לא פחות מכך, הוא צריך לבצע אותו בצורה שתהיה נוחה לתפעול, ופשוטה עבור המשתמש, שאם לא כן – היעילות שלו, בהכרח, תפחת.

מה מאפשר ליצור חווית משתמש אופטימלית?

על מנת ליצור חווית משתמש טובה למוצר חדש, לאפליקציה חדשה וכדומה, חשוב לבדוק הן את קהל היעד של המוצר והן את המוצר עצמו.

הבנת צרכי קהל היעד

קהל היעד של המוצר הוא, אם להשתמש במושג אחר, משתמש הקצה, כלומר, האדם שישתמש במוצר בפועל, בסופו של דבר. לקהל היעד של המוצר ישנם צרכים אישיים, אשר ניתנים לאפיון. ראשית, צריך כמובן לדעת מיהו קהל היעד. גברים או נשים, או שניהם; מבוגרים או ילדים; רוכבי אופניים; הורים טריים; בני נוער; שפים; "גיימרים"; אנשים העובדים מהבית; וכן הלאה.

חשוב לצמצם את קהל היעד על מנת להבין טוב יותר את הצרכים ואת ההעדפות של משתמש הקצה, ולאפיין אותם בצורה מדויקת. כאשר יודעים למה קהל היעד מצפה מן המוצר, ניתן להתאים את חווית המשתמש לציפיות של קהל היעד.

בדיקת המוצר

בהתאם לבדיקה של קהל היעד, יש לבדוק גם את המוצר עצמו. חשוב לוודא שהמוצר אכן יכול לספק לקהל היעד את מה שהוא מבקש. ניתן, ואף חשוב, לבצע סימולציות שימוש במוצר – כלומר לבדוק מראש כיצד ייראה השימוש במוצר בפועל. כך ניתן לוודא שהמוצר עומד בדרישות של קהל היעד, שהוא נוח לשימוש ועונה על הקריטריונים הנדרשים מן המוצר הספציפי, לקהל היעד הספציפי.

גם האופנה חשובה

פרטים שהיו חשובים בעבר מבחינת חווית המשתמש, אינם רלוונטיים כיום – ולהיפך, נושאים שלא היו מדוברים בעבר הם היום תחומים בסיסיים בשימוש בכל מוצר.

לפני שהמוצר יוצא לשוק, חשוב לבצע סקירת שווקים – אלו מוצרים דומים קיימים בשוק, ומהי חווית המשתמש שהם מציעים? מה אופנתי היום בתחום השיווקי של המוצר? מה אנשים רגילים לקבל, ומה הם מעוניינים לקבל? התשובה לשאלות הללו מאפשרת יצירה של חווית משתמש מושלמת.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ לפיתוח הרעיון שלכם למוצר בעל חווית משתמש אופטימלית.