כתיבת תכנית עסקית להמצאה או פטנט - דוגמאות לתוכנית עסקית לרעיון חדש

שלב הסקירה והאפיון של קהל היעד הפוטנציאלי מהווה את אחד מהשלבים המשמעותיים ביותר במהלך כתיבת תכנית עסקית להמצאה. כיום ישנם אתרי אינטרנט רבים בבחינת כלי חשוב ומרכזי שיכול לסייע לתהליך אפיון קהל היעד הרצוי. אתרים אלו מעניקים מידע רחב, כלים מקצועיים ונתונים סטטיסטיים הנגזרים מתוך הפעילות של המשתמשים באתרי אינטרנט מסוימים.

שלבים ראשונים במסגרת כתיבת תכנית עסקית

כך למשל כתיבת תכנית עסקית בתחום של רשתות חברתיות בעזרת פנייה לאחד מאתרי האינטרנט הללו יאפשר לנו לקבל מידע נרחב כנגזרת של משתמשי הרשתות החברתיות לרבות מדינת המוצא שלהם, השכלה, חלוקה דמוגרפית של משתמשים, פילוח גילאים ועוד נתונים בעלי חשיבות מכרעת נוספים. השלבים הראשונים במסגרת בניית תכנית עסקית חייבים להביא בחשבון לא מעט עקרונות הקשורים לשיטת האיכות הכוללת.

?מהי תכנית עסקית ולמה היא משמשת

פעמים רבות, התכנית העסקית משמשת כתשתית מוצקה ליצירת שינוי מהותי בארגון המחייב את עובדי הארגון להיות מודעים לו ולקחת במסגרתו חלק פעיל. גם אם הארגון הוא חדש יחסית יש צורך להיערך כשורה ולהתייחס אל הסביבה החיצונית ואל צרכי הלקוחות. הצורך להביא שיפור באיכות ההתמדה חייב להימצא בתודעתם של כל העובדים והמנהלים בארגון או בחברה. חשוב מאד שההנהלה תנקוט בגישה המתחייבת להנהגת השינוי הרצוי.

הגדרת קהל היעד

ההנהלה הבכירה אחראית על הנהגת התהליך בעזרת צוות היגוי שתפקידו להתוות מדיניות, מטרות ותכניות שיפור כלל ארגוניות לטווח ארוך. כתיבת תכנית עסקית חייבת להתחיל בבדיקת הצורך למיזם. לאחר מכן יש להבין מהו הצורך במיזם על ידי סקירה מקיפה של קהל הלקוחות הפוטנציאלי. אחד השלבים הקריטיים והבסיסיים ביותר בבניית תכנית עסקית הוא הגדרת קהל היעד של המוצר או השירות וככל שההגדרה תהיה ממוקדת יותר כך גם נוכל להגיע לקהל זה באופן אפקטיבי ומתאים.