למה חשוב לבחור מודל שיווקי כבר בשלבי פיתוח המוצר

אם יש לכם רעיון לפטנט ייחודי, או למוצר חדש ומעניין, ואתם מחליטים לפתח אותו בפועל, חברת גיזמו מייקר תלווה אתכם בכל שלבי התהליך: מהרעיון, תוך פיתוח הנדסי ועד להכנת אב-טיפוס עובד ומוכיח יתכנות של המוצר או הטכנולוגיה.

אף שמדובר במוצר או ברעיון בשלבי פיתוח הראשונים שלו, או בפרויקט שהוא עדין בגדר רעיון בלבד ועדיין ללא פיתוח מעשי, כבר בשלב זה תצטרכו לחשוב על שיטת השיווק והמכירה של המוצר שלכם. זהו, אמנם, השלב האחרון, אך לעיתים קרובות יידרשו התאמות שונות של שלבי הפיתוח, על מנת להתאים את התהליך למודל השיווק הנבחר.

לחשוב על המודל השיווקי כבר בשלבי פיתוח המוצר

ישנן 3 פלטפורמות עיקריות שבהן יכול היזם והמפתח לשווק את המוצר שלו. מדובר ב-3 פלטפורמות יעילות במיוחד, אולם הן מתאימות למוצרים מסוגים שונים: לא כל פלטפורמה מתאימה לכל מוצר, ולהיפך, לא כל מוצר מתאים לכל פלטפורמה. לכן, חשוב לשקול מלכתחילה את האפשרויות, ולבחור באפשרות המתאימה.

פלטפורמה ראשונה, קלאסית ומוכרת, היא מכירה בחנויות. כל מוצר נמכר בחנות שמתאימה לו: נעליים נמכרות בחנות נעליים, מעגל ריסים יימכר בחנות למוצרי איפור, ואת השידה היפה שבסלון בוודאי רכשתם בחנות רהיטים. גם המוצר שלכם יוכל להימכר בחנויות הרלוונטיות לתחומו. לאחר שהמוצר יהיה מפותח לחלוטין, תוכלו לייצר אותו ולשווק אותו לחנויות המתאימות.

פלטפורמה שניה, מתקדמת יותר ומוצלחת לא פחות, היא השיווק האינטרנטי. חנויות מקוונות כמו איביי, אמזון או אתרי מכירות אחרים, ישראליים או בינלאומיים, יתאימו למכירה של כל מוצר כמעט. כיום, כולם כבר מכירים את היתרונות של הרכישה ברשת, כך שבאמצעות שיווק אינטרנטי סביר להניח שתוכלו להגיע לקהל יעד גדול במיוחד.

האפשרות השלישית מתאימה בעיקר למוצרי נישה – זוהי האפשרות של פניה לאתרי גיוס המונים. שיטת שיווק זו נעשית במודל של מכירה מוקדמת: עוד לפני שהמוצר מפותח לחלוטין, תוכלו להעלות קמפיין באתר גיוס המונים, כדוגמת קיקסטארטר. שם, הגולשים יוכלו להתרשם מן הפרויקט שלכם, ולהציע לו מימון. כתמורה להשקעה שלהם, הם יזכו ברכישה מוקדמת של המוצר, אשר יגיע לידיהם כאשר שלבי הפיתוח יסתיימו.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ במטרה להניע את תהליך פיתוח המוצר שלכם.