כמה זמן לוקח לפתח מוצר חדש?

לעיתים, כאשר מוצר חדש יוצא לשוק, אנו מוצאים את עצמנו מתפלאים: איך הסתדרנו עד היום בלי המוצר הזה?

איך לא חשבו על זה קודם?

בעצם, כן חשבו על זה קודם, ואולי הרבה קודם. אבל משלב המחשבה ועד לשלב שבו המוצר נמצא בחנות הקרובה אליכם, הדרך ארוכה. כאשר אנשים מעלים בדעתם רעיונות לחידושים טכנולוגיים או למוצרים חדשים, הם תוהים לעצמם – כמה זמן, בעצם, לוקח לפתח מוצר חדש, ומה צריך לעשות עד שהרעיון החדש יהפוך למוצר משווק?

כמה זמן לוקח לפתח מוצר חדש?

ובכן, הדבר הראשון שחשוב לדעת, הוא שאי אפשר לפתח מוצר חדש בתוך יומיים, גם לא בתוך שבועיים. פיתוח של מוצר חדש הוא תהליך מורכב, אשר כרוך בשלבים רבים, ולכן עד השלב שבו המוצר החדש נמצא על מדפי החנויות, עשויים לעבור חודשים רבים, ואף יותר מכך. הזמן הנדרש לפיתוח של מוצר חדש אינו קבוע. הוא משתנה על פי סוג המוצר, הקטגוריה אליה הוא משתייך, וכמובן רמת המורכבות שלו. פיתוח של מוצר חדש כולל שלבי עבודה רבים, כאשר לכל אחד מהם משך זמן משתנה עד לסיום המלאכה.

השלבים בפיתוח מוצר

שלב הרעיון הוא השלב הקצר ביותר בפיתוח של מוצר חדש. לעיתים, לא נדרשת יותר משניה אחת כדי להעלות רעיון מבריק למוצר חדשני. אולם מכאן והלאה, השלבים הולכים ומתארכים. גיזמו מייקר מלווה אתכם בכל השלבים הללו. ראשית, יש צורך לפנות למהנדסי מוצר, בתחומים המתאימים למוצר, על מנת לבדוק את היתכנות המוצר, ולתכנן אותו מבחינה טכנית. אם מדובר במוצר חשמלי, יש לתכנן את המעגלים המודפסים והמערכת החשמלית שתרכיב אותו. אם מדובר במוצר דיגיטלי, יש לכתוב את התוכנה שתפעיל אותו. לאחר התכנון הבסיסי, שאורכו, כאמור, משתנה על פי מורכבות המוצר, יש ליצור אב טיפוס למוצר, על מנת לוודא את היתכנות המוצר ועל מנת לראות האם הוא זקוק לשיפורים, לשינויים וכדומה.

גם לאחר שאב הטיפוס מוכן, עדיין אי אפשר לייצא את המוצר לחנויות. ראשית, יש לתקן את הבעיות שהתגלו, אם יש כאלה, לשפר את המוצר מבחינת עלויות ייצור וכדומה, ולקבל אישורים נדרשים – אישורי בריאות, בטיחות ותקנים נדרשים אחרים. לאחר מכן יש להפנות את המוצר למחלקה של עיצוב מוצר, על מנת להעניק לו את המראה החיצוני שלו. רק לאחר כל אלה, ניתן להפנות את המוצר לייצור תעשייתי, ולשיווק.

אנו מזמינים אתכם לפגישה בה תתחילו לפתח את המוצר שלכם.