הדפסה תלת ממדית בתחום החלל – NASA

כשאתם מכינים אוכל, בונים רהיט, מכינים משהו, כל דבר שהוא – ומגלים שחסר לכם רכיב, חלק או מוצר כלשהו להשלמת העבודה, מה אתם עושים? כמובן, יוצאים אל החנות ורוכשים את המוצר החסר. אך מה עושים טייסי חלל, אסטרונאוטים, אם מוצר כלשהו שהם זקוקים לו לצורך תפעול המעבורת, חסר?

איך מעבירים מוצרים לחלל?

עד היום, כאשר מוצרים חיוניים חסרו לאסטרונאוטים שבחלל, המוצרים הללו הוטסו אליהם בנפרד, במעבורת נוספת. אך אפשרות זו מסורבלת ויקרה מאד, ולעיתים קרובות נוצרים גם קשיים נוספים, כאשר, למשל, יש צורך בהטסה של מוצרים גדולים במיוחד אל החלל. חברת גיזמו מייקר מספרת לכם כעת על פתרון חדשני שיאפשר לאסטרונאוטים ליהנות מכל מה שהם זקוקים לו, מבלי להזדקק להטסות מיוחדות מכדור הארץ: הדפסה תלת ממדית בחלל.

הדפסה תלת ממדית בתחום החלל

לפני כשנתיים שלחה NASA לראשונה מדפסת תלת ממד אל החלל. מדובר, כמובן, במדפסת תלת ממד ייחודית, אשר מאפשרת ייצור של מוצרים שונים גם בתנאים של חוסר הכבידה השורר בחלל. למרות המחסור בכוח המשיכה, מדפסות תלת ממד אלה מסוגלות להדפיס מוצרים מחומרים שונים, לשימושם השוטף של האסטרונאוטים שבמעבורת.

השימוש במדפסת תלת ממד בתחום החלל, עשוי לפתור בעיות רבות, כמו מחסור בחפצים או מוצרים הנדרשים לאסטרונאוטים, אשר כעת יוכלו פשוט להדפיס אותם; שימוש בחפצים גדולים מאד בחלל, כאשר במקום להטיס את החלקים הללו אל החלל, ייצרו אותם במקום; וכן הלאה.

הדפסה תלת ממדית בתחום החלל היא פיתוח חדשני, אשר עתיד להביא לשיפור גדול באפשרויות של הטיסה בחלל. כיום, אמנם, מדפסות תלת הממד המיועדות לשימוש בחלל עדיין אינן מסוגלות לייצר כל מוצר, והן מצליחות לייצר כרגע רק מספר מועט של חלקים עבור מוצרים שונים; אך הפיתוח בתחום אינו שוקט על שמריו, ובחברות הייעודיות בתוך NASA נעשית עבודת פיתוח מרובה, על מנת לאפשר למדפסות מסוג זה לייצר כל סוג של כלי או מוצר אשר יידרש עבור טייסי החלל.

גם לכם יש פיתוח חדשני ומרתק? אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ, כדי שתוכלו להוציא אותו אל הפועל!