מדריך ליזמים מתחילים - עולם הסטארטאפ פיתוח מוצר חדש פטנטים והמצאות

בישראל כידוע סטארט אפים חדשניים מופיעים כפטריות לאחר הגשם. הפיכת רעיון טוב למוצר היא דרך ארוכה ורצופה במכשולים ולמעשה אין מתכון בטוח להצלחת הסטארט אפ. יזמים רבים נוטים להתעלם מההיבט הטכנולוגי הדרוש למימוש הרעיון, מה שסותר את האופי היזמי שקיים בישראל. במילים אחרות במדינתו לא חסרים רעיונות וגם לא ידע טכנולוגי אולם הדבר המחבר בין השניים לא תמיד מצוי וניכר.

?מדוע חשוב להכיר מושגי יסוד בתחום הטכנולוגי

אם הגעתם לתחום היזמות ללא רקע מוקדם בתחום הטכנולוגי, רצוי מאד להקדיש זמן ללימודי הטכנולוגיה העתידית איתה תעבדו על מנת לקבל החלטות בצורה מושכלת. זכרו כי הטכנולוגיה הזו היא לא האויב שלכם וגם אם אינכם בקיאים בנושא או דוברים "גיקית" שוטפת, היכרות עם מושגי היסוד בתחום והבנה בסיסית של אותן הטכנולוגיות בהם תעשו שימוש במסגרת עבודתכם בעתיד, בהחלט יוכלו לסייע לכם להכריע בין החלטה נבונה לשגויה בעיקרה, כמו למשל בחירה במערך שרתים מסוים לפריסת היישום שלכם.

הון ומניות בכורה

אם תקבילו את עולם הטכנולוגיה לעולם הפיננסיים קרוב לוודאי תיווכחו לגלות כי קיים הסבר הגיוני ולעתים גם פשוט מאד לכל מושג שבתחילה נשמע הזוי ומופרך לחלוטין כדוגמת המושג "ריבית פריים". נתחיל במושג "הון" שפירושו הוא השקעה המיועדת להקמת מיזם על ידי הבעלים. חלקם של בעלי המימון בחברה מיוצג על ידי ההון העצמי או השווי הנקי הזהה להון הבעלים כלומר לבעלי המניות. מניות בכורה הוא מושג המתייחס למניה שמטרתה לסייע להרחבת המשאבים הכספיים של החברה דרך גיוס הון מהנפקת מניות.

משקיעים- אנג'לים

אנג'ל הוא משקיע פרטי בעל הון עצמי המעניק לחברות סטארט אפ מימון בשלביהן הראשונים לרוב בתמורה לאחוזים והשתתפות ברווחי החברה העתידיים. משקיעים אלו אינם פועלים רק במסגרת פרטית אלא גם במסגרת של קבוצות כדי לצמצם את הסיכונים שלוקח כל אחד מהם.