מושגי יסוד בתעשיית פיתוח האפליקציות

חדשים בעולם היזמות של אפליקציות מובייל? ערכנו עבורכם רשימה של כמה מושגי יסוד בסיסיים שחשוב שתכירו. 

שננו ולימדו את ההגדרות הבאות בשביל לשפר את ההבנה בתחום, וגם בשביל להבין מה לעזאזל אומר המשקיע הפוטנציאלי או המהנדס החנון בפגישה הבאה שלכם.

KPI - או Key Performance Indicators. מושג המתייחס לאוסף המדדים המספריים אשר מגדירים מבחינתכם הצלחה. המדדים משמשים אתכם הממציאים בכדי לשמור על פוקוס בתהליך האופטימיזציה והפיתוח של אפליקציה חדשה, וכן בכדי להציג את ההתקדמות והגדילה חודש אחר חודש. KPI יכולים להיות לדוגמא מספר ההורדות, זמן השימוש הממוצע ביום, ערך הרכישות הממוצע דרך האפליקציה, עלות רכישת משתמש חדש לאפליקציה וכולי.

Boot Strapping - עבודה במימון עצמי ללא גיוס הון ממשקיעים. תהליך הפיתוח ההתחלתי מאופיין בדרך כלל בעבודה ללא תמיכה חיצונית, תוך מימון עצמי עד הגעה ל"הוכחת היתכנות" ראשונית. יזמים רבים בוחרים בשיטת ה-boot strapping במטרה ליצור ערך אמיתי לחברה לפני התחלת הפגישות עם משקיעים (ובצורה כזו להעלות על ערך החברה ולגייס לפי שווי גבוה יותר). גם המשקיעים עצמם נוטים בדרך כלל לראות בעין יפה פרויקטים שהחלו בשיטת boot strapping עד ליצירת ערך אמיתי - דבר המצביע על האמונה האמיתית של היזם בפרויקט וההשקעה העצמית שלו בזמן וכסף. 

CPI - Cost Per Install בעולם המובייל כיום, יצירת קהל משתמשים ראשוני הוא עניין פשוט - בשיטת CPI ניתן לקנות התקנות של האפליקציה שלך ולשלם רק עבור התקנה והפעלה אמיתית. בניגוד לשיטות פרסום אחרות כמו CPM או CPC (תשלום עבור צפיות או עבור קליק), בשיטת CPI בעל האפליקציה משלם לחברת הפרסום סכום כסף קבוע עבור כל התקנה. סכום זה יכול לנוע בין סנטים בודדים ועד דולרים בודדים להתקנה, כתלות בסוג האפליקציה, המדינה וקהל היעד.

Lean startup - שיטת עבודה שהפכה לפופולארית מאוד בשנים האחרונות בעקבות ספרו של Eric Ries. שיטת לין סטארטאפ היא בעצם מתולוגיה המתארת כיצד ניתן לבדוק התאמת מוצר או פיצ'ר קהל היעד מבלי להשקיע הון ובעיקר זמן בפיתוח. השיטה מתמקדמת במציאת דרכים לביצוע ניסויים מהירים לבדיקת ההנחות והפרדיגמות של ממציא האפליקציה, פיתוח מהיר של MVP, שחרור המוצר בצורה מהירה וביצוע שיפורים איטרטיבים בהתאם לביצועים.

MVP - minimum viable product  המוצר או הרעיון בצורה הבסיסית ביותר, ללא תוספות מיותרות. נהוג לנסות ולהגיע ל-MVP בזמן הקצר ביותר ובעלות הנמוכה ביותר בכדי לבדוק את הנחות היסוד ולשחרר גרסאות ראשוניות של האפליקציה. רק לאחר אופטימיזציה של המוצר הבסיסי והעיקרי, עוברים לסבב איטרטיבי של תוספות פונקציונאליות מסביב למוצר הבסיס. לדוגמא, יזם אשר מפתח את אפליקציית WhatsApp יצור תחילה רק את הפונקציה העיקרית של האפליקציה - שליחת הודעת טקסט מיידית בין שני אנשים או קבוצת אנשי קשר. רק לאחר הוכחת ההיתכנות, יוסיף התכנת שיפור נוסף בדמות פונקציות נוספות לאפליקציה כגון האייקונים או צירוף הקבצים.