פיתוחים והמצאות בתחום מכשור רפואי

פיתוח מוצרים ככלל הוא תהליך מורכב המצריך חשיבה מדוקדקת מן היסוד ואת מעורבותם של מהנדסים בתחומים שונים (למשל מהנדסי אלקטרוניקה ומכונות) כחלק מאותו התהליך. כשמדובר בתהליך הפיתוח של מכשור רפואי, על אחת כמה וכמה- חשיבות האיכות והביצוע בתוצר הסופי היא בלתי מתפשרת שהרי מדובר במכשור הנוגע ישירות בחיי אדם, בשיפורם ובמקרים רבים, בהצלתם.

תהליך פיתוחם של מכשורים רפואיים הוא תהליך המחייב מומחיות נקודתית הן של מהנדסים והן של מעצבים לתחום זה. כמו כן, פיתוח מכשור רפואי הוא הליך שההשקעה הכספית בו תהיה באופן משמעותי גבוהה יותר מפיתוחם של מוצרים שונים אחרים כגון: מוצרי חשמל, מוצרי בית וכו'.

השלבים המהותיים בפיתוחו של מכשור רפואי יכללו בדרך כלל:

  • יצירת אבטיפוס: תהליך יצירת ובניית מודל ראשוני של המכשור הרפואי בכדי לבדוק למשל תכונות חומר נדרשות (חוזק, גמישות, עמידה בלחץ ועוד) וגם על מנת לבחון את תפקודו של המכשור כחלק מתהליך הפיתוח.

  • הבטחת איכות: קיומם של ניסויים שונים במוצר לרבות ניסויי בדיקות בטיחות על מנת להבטיח את איכות תפקודו ואת רמת בטיחותו לשימוש בפועל לאחר ייצורו. כחלק מהליך הבטחת האיכות של מכשור רפואי יש לדאוג שיקבל את אישורם של גורמים שונים לשימושו (גורמים כמו מכון התקנים, מוסדות וגופים רפואיים, משרד הבריאות).

  • מחקר: מכשור רפואי מחייב מחקר קליני מעמיק בו יתנהלו ניסויים מבוקרים על חולים.

ישנם מכשורים רפואיים שפיתוחם הוא בעיקר שדרוג של מכשורים רפואיים קיימים. לשם כך, יש צורך בגיוס הון ממשקיעים שונים. הדרך האפקטיבית ביותר לגיוס השקעות בפיתוח מכשורים רפואיים הוא באמצעות סרטון המציג את החברה המפתחת אותו לצד סרטים המציגים באופן תלת-ממדי את המכשור הרפואי המדובר. באמצעות סרטונים המציגים את המכשור הרפואי ניתן להעביר המחשה של מהות המוצר, את היתרונות שהוא מציע בתחום הרפואה וכמובן את פוטנציאל הרווח הגלום בו בעבור המשקיעים, בהשקעתם באותו הפיתוח.

חברת "גיזמו הנדסה", הפועלת לפיתוח, תכנון והכנה לייצור מוצרים חדשים, לרבות אף בתחום הרפואה - מלווה את לקוחותיה בכל אחד מן השלבים הנ"ל ומספקת שירותי הנדסה ועיצוב מוצר בלתי מתפשרים באיכותם.

אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר לקבלת ייעוץ הנדסי מקצועי ולתאם פגישת הכוונה - שתאפשר לנו לסייע בפיתוח המוצר הייחודי שלכם.