מה הופך רעיון למוצר מצליח - דוגמאות לרעיונות שהפכו למוצרים מצליחים

לא מעט יזמים נאלצים להתמודד עם השאלה המרכזית: כיצד לקדם בצורה הטובה ביותר את הפיכתו של הרעיון לכדי מוצר מוצלח. ראשית כל מומלץ, כמו בכל תחום אחר בחיים לבצע סקר שוק מעמיק ומקיף טרם התחלת העבודה. להלן כמה מהנושאים המחייבים בחינה מדוקדקת במטרה לוודא את כדאיותו של הרעיון או לחילופין גניזתו ומעבר לרעיון אחר.

צעדים ראשונים בתהליך

הצעד הראשון שכל יזם נדרש לבצע הוא להיכנס לרשת ולנסות לברר מה מציע השוק הנוכחי. יתכן כי הרעיון שהגה היזם מיושם כבר בצורה נרחבת, מכאן שיש לאתר פתרונות אחרים שמסוגלים לענות על הבעיה הנדרשת לפיתרון. אם ונמצאו פתרונות יעילים לאותה הבעיה שהוגדרה היזם יעדיף לפנות לרעיון חדש. אם והרעיון שעומד על הפרק לא קשור לאינטרנט, יש לבדוק את כל הנושא של פטנטים. אם ביכולתכם לפנות לעורך פטנטים או לכל חברה המתמחה בתחום של חיפוש פטנטים, מה טוב.

חיפוש פטנטים וטכנולוגיה

כדאי לזכור כי ישנה אפשרות לבצע חיפוש פטנטים בצורה עצמאית. יתכן וידרשו כמה שעות על מנת לצבור ידע בתחום, אולם לאחר מכן תזכו ליהנות מהרבה יותר זמן לחיפושים ואף תגיעו לתוצאות זהות אם לא טובות יותר מאלו אשר מציעים עורכי פטנטים או חברות העוסקות בתחום. יש לבחון בקפידה את כל הצרכים שהרעיון שלכם בא לתת עבורם מענה. ישנו הבדל מהותי בין מצב שבו הצרכים שלהם ברצונכם להעניק מענה אינם ברורים ומוגדרים די הצורך לבין מצב שבו מדובר בצרכים חזקים ומשמעותיים.

ניתן להעריך את הטכנולוגית שעומדות על הפרק בתור כאלו שיאפשרו לבצע את פיתוח המיזם אם ואתם מגיעים מרקע טכנולוגי, או לחילופין שישנו צורך לתכנן טכנולוגיה חדשה על מנת להצליח.