עיבוד שבבי בסין - ייצור חלקים ומוצרים במפעל עיבוד שבבי סיני

לא מעט חברות ישראליות מחליטות במהלך השנים האחרונות לפנות אל סין הרחוקה כדי לייצר בה מגוון מוצרים לכל התחומים. לאחר שהשלטון בסין החליט לפתוח את שערי המדינה לעולם המערבי ובפרט לאנשי עסקים ממדינות המערב, יותר ויותר חברות החלו להעתיק אל סין את מפעליהן על מנת לייצר שם את מוצריהן. גם בישראל מגמה זו החלה לצבור תאוצה וכיום חברות ישראליות רבות היטיבו להכיר מקרוב את מגוון היתרונות הגלומים בתהליך הייצור בסין.

למה סין?

בסין ישנן מספר יתרונות אלו באים לידי ביטוי בין השאר בכוח עבודה זול, ייצור בעלות נמוכה ומערך מפותח של תשתיות. ייצור בסין פותח חלון הזדמנויות רחב הכולל פריצה לא רק אל השוק הסיני אלא גם לכל המזרח הרחוק. עיבוד שבבי של מוצרים מזוהה כיום עם אחד התהליכים המרכזיים ביותר שנערכים במפעלים בסין ובכלל במפעלים ברחבי העולם כולו. תהליך הייצור התעשייתי של עיבוד שבבי כולל הסרה של חלק מסוים מחומר הגלם על מנת ליצור עצם מסוים. באמצעות חומר הגלם עושים שימוש על מנת להכיל את המוצר המוגמר הסופי.

? מהו עיבוד שבבי

עיבוד שבבי הוא תהליך המתבצע בעזרת מכונות ייעודיות לעיבוד שבבי וביניהן מחרטות, מקדחות, מסורים ומשחזות שתפקידן להסיר עודפי חומר ברמת דיוק מקסימאלית שיכולה להגיע גם לאלפית המילימטר. לאחר שהוסר החומר העודף נעשה שימוש באמצעים ייחודיים דוגמת ראשי כרסום, ראשי מקדח ומסורים אשר מחוברים למכונות שצוינו לעיל. מגוון הכלים הללו מיועדים לשימושים רבים ולחומרי גלם שונים כמו למשל פליז, MDF, פלדת אל חלד, עץ, פלדה, ארד, פוליאוריתן, דלרין ועוד..

כמו כן ישנן טכנולוגיות רבות ומגוונות לתהליך התעשייתי של עיבוד שבבי הכוללות בין השאר חריטה, קידוח וכרסום שיכולות להתאים לחומרים שונים.