איך להתאים עיצוב מוצר לקהל היעד

מוצרים ופיתוחי טכנולוגיה חדשים; יש בכוחם ליצור מהפכה של ממש מבחינת התועלת אותה הם מספקים ובדרך שבה הם פועלים. ניתן לייחס חשיבות מכרעת לשתי הגורמים הנ"ל אך הם לא מספיקים כדי להפוך מוצר כלשהו למצליח.

ישנו גורם נוסף שסוגר את מעגל ההצלחה בכול מוצר חדש והוא העיצוב. לאנשים, קבוצות, ארגונים שונים ישנם צרכים שונים ועל מנת לתת לכולם מענה אולטימטיבי- יש צורך לבחון בדקדקנות צרכים אילו. מוצר, בסוף השרשרת הארוכה שלו שמתחילה בתכנון הנדסי וממתינה להפצה המונית\תעשייתית, אמור להגיע לידיהם של הלקוחות שיצרכו אותו.

ממש כפי שיש לנו פרופיל פייסבוק אישי, שאמור לייצג את מי ומה שאנחנו ישנו גם "פרופיל לקוח"פרופיל הלקוח הוא למעשה מעין יצירת מערכת קווי מתאר של צרכנים שהם בסבירות  גבוהה יותר לרכישת המוצר שאותו מייצרים. רוב גדול של יזמים\חברות\מפעלים מעדכנים באופן שוטף את פרופיל הלקוח שלהם על מנת להבין וליצור התאמה נכונה בין המוצר ללקוח. דרך מקובלת לעדכון פרופיל לקוח היא יצירת סקרי שוק , איסוף נתוני פילוח דמוגרפי שמתייחס לגילאים, מצב כלכלי וכו'. הדרך הנ"ל; יכולה לשמש מפתח לעיצובו של מוצר חדש. 

ניקח לדוגמא את חברת XL ENERGY INTERNATIONAL CORP  האחראית על ייצורו של משקה האנרגיה המוכר והפופולארי, XL. המוצר; מצליח לייצר את ההצלחה שהוא כיוון אליה בזכות עבודת שיווק נכונה שכיוונה ופגעה בול במטרה. המשקה, מציע תדלוק אנרגטי של הגוף, אמור לפנות על פי הקונספט לקהל צעיר, ועל כן, ניתן לראות איך האותיות XL מובלטות בגופן צעקני ובצבע אדום ופחית השתייה עצמה לרוב נראית מעוצבת כמסיבה בפני עצמה. במקרה הזה, עצם נראות המוצר יכולה להוות סיבה יותר משמעותית לרכישתו מאשר להבטחה המותגית שאותה המוצר אמור לספק.

ישנם מוצרים, מורכבים יותר שהעיצוב בהם הוא לא רק בשביל העין אלא גם כדי לייצר נוחיות ואף להציל חיים. כך למשל, ניקח מזרנים אורטופדיים - בזכות עיצובם הייחודי מבחינה חומרית; יש ביכולתם לפנות כמעט לכל אחד. הרי מי לא מעוניין ליהנות משינה טובה וערבה ?

דוגמא המצילה חיים יכולה להיות למשל יצירת תנור בעל מערכת גז שיכול להספיק לאורך שנים ללא צורך בהחלפה והייחודיות שבה היא בכך שבמידה ומישהו שכח לסגור את הגז, המערכת תדע לכבות את הגז מעצמו תוך דקות ספורות בכדי למנוע אסון.

עיצוב מוצר כרוך במרכזו בהבנת צרכי לקוחות, בהערכות ולא מעט חשיבה מחוץ לקופסא.

בחברת גיזמו הנדסה אנו שמים דגש רבבפרטים הקטנים וצועדים איתכם יחד מרגע שלב פיתוח המוצר שלכם ועד לרגע ייצורו.

צרו קשר לקביעת פגישת ייעוץ.