תהליך עיצוב המוצר לאחר שלב פיתוח הנדסי

פיתוח הנדסי, או תיכון הוא השם לתהליך ההנדסי של פיתוח מוצר.

קיימת סדרה בת חמישה צעדים בתהליך זה:

  • לזהות צורך
  • קביעתן של מטרות ודרישות מן המוצר עצמו.
  • העלאת אפשרויות של פיתוח הנדסי למוצר וסלקציה של אחת מהן.
  • תכנון המוצר בפועל, יצירת דגם ראשוני שלו.
  • הערכתו של המוצר בהשוואה לדרישות המקוריות בשלב התכנון.

למן השלב האחרון, נכנס לתמונה נושא העיצוב של המוצר עצמו. ניתן לומר שדווקא השלב הזה הוא המשמעותי והחשוב ביותר בכל התהליך, למרות שהוא מגיע בסופו.

העיצוב הסופי של המוצר הוא רגע משמעותי ביותר לפני הייצור ההמוני. במידה והמוצר עצמו לא הצליח לתת מענה נכון ואולטימטיבי; רחב ככל הניתן לשביעות רצונו של הלקוח, אזי כל הצלחתו של תהליך הפיתוח ההנדסי שהוא עבר לא יהיה רלוונטי למרות ההשקעה הרבה.

אפשר להתייחס לכך בצורה הפשוטה ביותר כמו לייצור מזוודת מסע; זה מאד נח שיש מקום שבו ניתן לאחסן דברים רבים וגם שיש בו ניידות כיוון שהמקום הזה הוא בעל גלגלים. אך מה תהיה תועלתם של הגלגלים וכל המקום הזה שמסוגל לנוע מנקודה לנקודה ללא היכולת שלנו לשנע אותו ? לשם כך ישנה ידית אחיזה שמאפשרת  למזוודת המסע לממש את הרעיון שעמד במרכז הפיתוח ההנדסי שלה- אחסון נח, גדול ויעיל בזכות יכולתו לנוע.

עיצוב המוצר הוא למעשה הנגיעה הסופית שהמוצר צריך על מנת שיוכל באמת להיקרא "מוצר" ושצרכנים יוכלו להשתמש בו והוא יוכל בזכות הפיתוח ההנדסי והעיצוב שלו, לתת להם את המענה לצורך שלהם. תהליך עיצובו של מוצר לאחר פיתוח הנדסי הוא התמקדות נטו בחווייתו האישית של המשתמש.

אם באמת בכוונתם של מפעל\יזם, להצליח וליהנות מרווחים מעמל הפיתוח, התכנון והייצור של מוצר מסוים; עליהם לשקול בכובד ראש את עיצובו הסופי, טרם ייצורו ההמוני.

צוות גיזמו הנדסה מורכב ממהנדסי מכונות, מהנדסי אלקטרוניקה ומעצבי מוצר, שעובדים בשיתוף פעולה, מכיוון שאנו דוגלים במתן שירות שלם ומקיף, משלב רעיון ועד לאב-טיפוס המוכן ליצור המוני.

אנו מזמינים אתכם להתרשם ממגוון הפרויקטים באתר שלנו וליצור איתנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ עם נציג החברה.