עיצוב תעשייתי למוצר חדש - פיתוח הנדסי ועיצוב מוצר תחת קורת גג אחת

למה עיצוב תעשייתי?

חשוב לנו לתת ללקוחות שלנו את המארז השלם של השירותים איכותיים תחת קורת גג אחת, לפתח עבורם את המוצר השלם, המוכן להיות מוצג למשקיע פוטנציאלי או להכנס לחנויות ברחבי העולם. ולראות את הלקוחות שלנו ניהנים מהצלחה של המוצר שלהם בשוק המוצרים הגדול. עיצוב התעשייתי הוא אחד התהליכים החשובים בפיתוח המוצר, המאפשר לעבור מרעיון מבריק, דרך פתרונות הנדסיים חכמים, לחווית משתמש מושלמת.

מאיפה צומחים השורשים?

אמנם דיסציפלינת עיצוב התעשייתי נכנסה רישמית לעולם התעשייה רק לפני כ-150 שנה, מאז ומתמיד ה"צרכנים" חיפשו להכניס לביתם מוצרים שישרתו גם את הצורך האסתטי שלהם ולא רק ימלאו את התפקיד הטכני. אסתטיקה, הרמוניה  – רעיונות שאנו מכירים עוד מתקופת יוון העתיקה, ובטח היו קיימים עוד לפני – מדגישים חשיבות ההתייחסות לנושאים אלו בתהליך פיתוח מוצר חדש.

ומה קורה היום?

בימינו התחרות על המוצרים גדלה מיום ליום, ולא מספיק שהמוצר יעשה את עבודתו היטב. אנחנו מחפשים חדשנות ללא הרף, גם מבחינת הפונקציות וגם מבחינת המראה החיצוני. אנחנו מוכנים להוציא סכומי עתק על העיצוב החדש של גאדג'ט כלשהו, ומובכים כשמגלים שהטלפון שלנו כבר נראה מיושן למרות שנרכש ממש לא מזמן. אנו מחפשים יופי ומראה עכשוי בכל מה שאנחנו פוגשים.

הרושם הראשוני על המוצר נקבע בשניות ראשונות של היכרות שלנו איתו, הרבה לפני שמישהו יכול לספר על היכולת המכאניות היוצאת מן הכלל שלו. ו"הטעם" של הרושם הראשוני הזה הרבה פעמים מכריע אם נמשיך להתעניין במוצר או לא.

באיזה שלב בפיתוח המוצר מתחילים לעצב אותו?

ובאיזה שלב בגידול הילד מתחילים לחנך אותו, להקנות לו ערכים שנראים לנו חשובים להצלחתו בסביבה שבה הוא מתפתח? על מנת שהמוצר החדש יכנס בצורה מוצלחת לשוק המוצרים – חשיבה על עיצובו צריכה להתחיל ממש מרגע הרעיון. עיצוב תעשייתי הוא חלק אינטגרלי מתהליך פיתוח המוצר, מכיוון שהוא מתייחס לא רק לנראות המוצר, אלא חווית המשתמש בשלמותה. התוצאה הנכונה מתקבלת כאשר מעצבי המוצר ומהנדסים עובדים בצוות על פיתוח המוצר כולו. הקווים שמנחים אותם בעבודה המשותפת הם:

  • סקר שוק ובחינת המוצרים הדומים,
  • התמקדות על קהל היעד והצורך שלו,
  • הבנת זרמים והעדפות אסתטיות העכשיוויות בתחום של המוצר הספציפי,
  • בחירת אסטרגיה שיווקית,
  • תסריט שימוש במוצר.

במוצר שמעוצב נכון – המבנה שלו, כל פרט וכל חלק תואמים את החזון של הלקוח ואת הצורך של קהל היעד. המאפיינים הללו מאפשרים למוצר קודם כל להכנס לשוק ובהמשך להצליח.