עלויות פיתוח אפליקציה - כמה עולה לפתח אפליקציה חדשה

פיתוח אפליקציה באופן עצמאי זו בהחלט משימה אפשרית, אולם בסוף התהליך לא תתקבל איכות גבוהה כפי שהיה קורה לו האפליקציה הייתה מפותחת ונבנית על ידי צוות אינטר דיסציפלינארי המורכב ממספר מומחים מיומנים.  חשוב לזכור כי צוות פיתוח לא כולל רק מספר מפתחים אלא מדובר בצוות רחב היקף שאחראי על כך שהכול יפעל בסופו של יום.

צוות הפיתוח- כיצד וממה הוא מורכב?

מעבר למפתחים, צוות הפיתוח מורכב תמיד גם ממעצב אחד או יותר האחראים על התוכן הוויזואלי שיקודד לפרויקט. אנשי הקשר שעובדים מול הלקוח נקראים מנהלי לקוח ובנוסף פועלים גם לצד מנהלי המוצר והמפיקים כדי לתאם את השלמתן של המשימות השונות. לפי הדעה הרווחת מקובל לחשוב שקל יותר לאתר מנהלי מוצר ומעצבים להבדיל ממפתחים. אולם אם ומדובר בכישרון יוצא דופן, מציאת אנשי מקצוע איכותיים בהיבט הקריאטיבי יכולה להיות משימה קשה באותה המידה.

כיצד מחשבים עלויות אפליקציה?

מחירה של אפליקציה ממוצעת יכול לנוע בין 10,000 דולר ל100,000 דולר כתלות במורכבות הפיתוח. באופן בסיסי ואם נפרק זאת לגורמים נקבל 120 שעות עבודה בשבוע כאשר הזמן הממוצע נע בין שמונה עד עשרה שבועות. 80 שעות עבודה של שני מתכנתים במשרה מלאה, 20 שעות עבודה של תיאום מלא בין מנהל המוצר ומנהל הלקוח, נחבר את שני אלו ונקבל 120 שעות עבודה. אם לדעתכם מדובר במשימה בלתי אפשרית, ניתן תמיד לפנות לאופציה הזולה יותר ולשכור מתכנת עצמאי אולם האיכות היא רכיב מהותי ומי שלא בקיא בנושא יתקשה לאמוד את איכות המתכנת.

חשוב לזכור כי כל מי שטוען שהוא מסוגל לבצע את הפיתוח בזמן קצר יותר משמונה עד עשרה שבועות, מעגל פינות איכשהו ואיפשהו. עד כמה שהפיתוי לשכור מתכנת אונליין גדול, חשוב להתייחס ליכולת שלו לפרש כשורה את החזון האישי שלכם ולפתח אפליקציה שאכן תענה על הדרישות האישיות.