מה זה פטנט זמני (Provisional Patent)?

רישום פטנט הוא תהליך ארוך ומתמשך. למעשה, מרגע הגשת הבקשה לרישום פטנט, הפטנט נבחן לצורך קבלת האישור במשך כשנתיים עד שלש, שבמהלכן, אין למגיש הבקשה שום זכויות על הפטנט, כך שאין לו אפשרות לשווק את המוצר, מבלי לסכן את מעמדו כפטנט. אך ישנה אפשרות נוספת של רישום פטנט, אשר מזרזת מעט את ההליכים ומקנה לבעל הפטנט מספר זכויות באופן מידי – פטנט זמני (Provisional Patent).

מה זה פטנט זמני?

פטנט זמני, או פטנט פרוביזורי, הוא הליך של רישום מהיר של הפטנט. העלות של הגשת בקשה כזו נמוכה מן העלות של הגשת בקשה רגילה לפטנט. פטנט זמני הוא מעין "תפיסת תור", והגשת בקשה כזו מהווה בסיס לרישום המלא של הפטנט, אשר צריך להתבצע בתוך שנה מן התאריך שבו הוגשה הבקשה לפטנט פרוביזורי. יתרון נוסף של פטנט פרוביזורי הוא שהוא מהווה גם בסיס לבקשה לרישום פטנט בינלאומי. עם זאת, התוקף של ההליך הזה משתנה ממדינה למדינה, ולכן מומלץ שלא להסתמך עליו באופן בלעדי, אלא להוסיף לפחות תביעה אחת לבקשה לרישום הפטנט הבינלאומי. הגשה של בקשה לפטנט פרוביזורי היא מורכבת למדי, ואינה משתלמת תמיד. חברת גיזמו מייקר מסייעת לכם בהחלטה אם לבחור בהליך הזה, ובהגשת הבקשה בפועל במקרה שהחלטתם להגיש בקשה לפטנט פרוביזורי.

מה צריך להגיש?

על מנת להגיש בקשה לפטנט זמני, יש צורך בתיאור טכני של הפטנט – המוצר, אשר ייכתב באנגלית בלבד. יש לצרף שרטוטים מתאימים במקרה הצורך. חשוב לכלול במסמך את כל המידע הטכני שאותו יש להגיש בבקשה רגילה לפטנט, משום שהמסמך הזה יהווה בהמשך בסיס לרישום המלא של הפטנט. את הבקשה לפטנט פרוביזורי ניתן להגיש למשרד הפטנטים האמריקאי באופן עצמאי, או בליווי של עורך דין. עם זאת, מומלץ להגיש את הבקשה בסיועו של עורך דין המתמחה בתחום, מכיוון שמדובר במסמך הראשוני ביותר בתהליך רישום הפטנט, ויש לו תוקף משפטי חשוב ומשמעותי.

עם זאת, חשוב לדעת, כי בשנים האחרונות נפסקו פסיקות שונות בארצות הברית, אשר מקטינות את היתרונות של הפטנטים הזמניים, כך שמומלץ לבחון היטב האם ההליך אכן משתלם.

אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ לבחינת האפשרויות שלכם לרישום פטנט ופיתוח המוצר שלכם.