פטנטים ברפואה ופיתוח מכשירים רפואיים


חברת MecBit סיימה לאחרונה שלושה פרויקטים מוצלחים אשר עיקרם - פיתוח פטנטים ברפואה ופיתוח ציוד רפואי עד לרמת אב טיפוס והכנה לייצור המוני.

אחד הפטנטים שפיתחנו הינו מוצר עזר רפואי לניתוחי גב, אשר משמש רופאים מנתחים לצורך ביצוע ניתוחי גב פחות פולשניים ובטוחים יותר.

המוצר הרפואי שפיתחנו נקרא "ריטראקטור" ודוגמאות בסיסיות שלו כבר נמצאות בשימוש סדיר בניתוחים מסוגים שונים.

פיתוח מוצר רפואי ועבודה על פטנטים ברפואה דורשים מיומנות מקצועית וידע הנדסי נרחב, במידה רבה הרבה יותר מכל תחום אחר. בזמן פיתוח המוצר ים הרפואיים למדנו רבות על התהליך הרפואי הספציפי אותו המוצר שלנו פותר, וחקרנו את הנושא לעומק בכדי להשלים את הידע הרפואי החסר לנו כמהנדסים ואנשי מכניקה ואלקטרוניקה.

לאחר קבלת מספר הרצאות מהרופא המנתח שהיה היזם בפרויקט, ומחקר ספרות של כמה שבועות, התחלנו בפיתוח המכשיר לפי שלבי התכן הסדורים: הגדרת דרישות הפרויקט במסמך SRR, תכן ראשוני לפי פורמט PDR, תכן פרטני והכנה לייצור.

בזמן התכן הפרטני בנינו מספר דגמים של הריטראקטור הרפואי, ואחד המהנדסים בחברה אף הצטרף לצוות הרפואי לביצוע ניסויים קלינים במעבדה (בשלב הראשוני לא היו ניסויים על מטופלים אמיתיים).

לאחר בדיקת אב הטיפוס, הוחלט על שיפור נוסף בקונספט, ואנו ביצענו עדכון לתכן הפרטני של המוצר, במקביל לעדכון פטנטים ע"י עורך פטנטים ממשרד שליווה את הרופא המנתח בתהליך. הדגם השני שבנינו היה עשוי מפלדת אל-חלד (נירוסטה) והיה מיועד לבדיקות אמיתיות על מטופלים חיים.

המוצר נמצא כרגע בבדיקות FDA וממתין לאישורים המתאימים להתחלת ביצוע הניסויים הקליניים וקבלת האישורים למכירתו.


אנו בחברת MecBit מחבבים במיוחד פרויקטי פיתוח הכוללים תחומי ידע שאינם בהכרח כלולים בתחום ההתמחות הרגיל שלנו (הנדסת מכונות, אלקטרוניקה ותוכנה) ונהננו מאוד לפתח פטנטים ברפואה עבור חברות כמו מיקרודל, הרשקו, סינרג י ועוד.

במידה ויש לך רקע מקצועי בתחום רפואי כלשהו, ואתה בעל רעיונות או פטנטים בתחום הרפואה, אנו נשמח לארח אותך במשרדינו ולהציע את שירותיו של צוות מהנדסים מיומן וסקרן לצורך ביצוע הפיתוח והייצור של המוצר הרפואי שלך.


בהצלחה.