פטנטים בתעשיית הרכב


לאחרונה יצא לנו להיות מעורבים במספר פרויקטים מעניינים בתחום התחבורה.

פטנטים בתחום התחבורה הם פטנטים מסוג מעניין, ולכן בחרתי להקדיש את הפוסט הבא לעניין.

הייחודיות של תעשיית הרכב באה לידי ביטוי בעולם הפטנטים בכמה מובנים.

העניין העיקרי הוא כזה. כאשר אתה מפתח פטנטים לעולם התחבורה, אתה בוחר מראש להיכנס לתחום בו לא תיהיה לך אפשרות לייצר את המוצר בעצמך. לא סביר שתבחר לפתוח מפעל לייצור מכוניות אוטובוסים אופנועים, שכן מדובר על תהליך של שנים רבות, שדורש משאבים בלתי נתפסים. לכן, סביר יותר שתבחר מראש ליצור שיתוף פעולה עיסקי כלשהוא, עם חברת ייצור מכוניות, חברת שיווק או רשת המבצעת התקנות לרכבים.

זה כמובן אינו התחום היחיד שפועל בצורה הזו.

אם הרעיון שלך קשור לתחום המוליכים למחצה, לא סביר שתפתח מפעל פאב לייצור מעבדים. אני בטוח שתוכלו לחשוב על עוד דוגמאות רבות.

אז איך בכל זאת עושים את זה?


למרות שאנחנו לא חסידים גדולים של גישת ה"פטנטים בכל מחיר", במקרה הזה לא יהיה מנוס מעריכת פטנטים ו רישום פטנטים מלא ושלם. מכיוון שאתה יודע מראש כי אתה מתכוון למכור את הידע לחברה גדולה, אתה תיהיה חייב להגן על ההמצאה בפטנט.

הדבר השני הוא תיק מוצר שלם, הכולל הוכחת היתכנות טכנולוגית של המוצר. יש לזכור שהפטנט הוא רק מסמך משפטי, והחברה איתה תיפגש תיהיה מעוניינת לראות הוכחה ממשית לכך שהמוצר שלך עובד בצורה טובה. לכן יש להשקיע ב פיתוח מסודר של המוצר, והכנת קבצי הייצור של כל הרכיבים השונים במוצר. לא מספיק להגיע עם אב טיפוס מאולתר או מודל שנבנה בתנאים ביתיים, גם אם מדובר על עבודה "יפה". הדבר העיקרי הוא בעצם תיעוד של עבודה הנדסית מסודרת, אשר תאפשר לחברה מולה אתה עומד, להמשיך את פיתוח המוצר בעצמה, ולא להתחיל מאפס.


פרויקטים אחרונים שביצענו בחברת מקביט בתחום הרכב כוללים:

- אזעקה נשלטת עלידי הטלפון הסלולארי.

- מכשיר מדידה אלקטרוני של נתוני הרכב.

- אמצעי מיגון מתוחכם שמתחבר לקסדת אופנועים.

- ביפר למניעת שכחה של ילדים באוטו (הפטנט הוצג בתוכנית הבוקר לפני מספר חודשים).



בהצלחה.

צוות מקביט בע"מ