כמה זמן לוקח לפתח אב-טיפוס למוצר

כל מוצר חדש מתחיל את דרכו כרעיון בעלמא, כ"הברקה" של אדם כלשהו, אשר החליט להוציא את הרעיון אל הפועל. השלבים שהמוצר עובר החל משלב הרעיון ועד למוצר המוגמר, הם רבים מאד. אחד השלבים החשובים בתהליך, הוא יצירה של אב-טיפוס למוצר. מטרתו של אב הטיפוס היא לבדוק כיצד המוצר פועל ונראה בפועל, ולבדוק באופן מעשי אלו תקלות עלולות להתרחש בו, כיצד מומלץ לייצר אותו באופן קבוע, היכן ניתן לצמצם בעלויות הייצור, וכן הלאה. אב-טיפוס למוצר הוא שלב בסיסי, אשר מאפשר פיתוח מלא של המוצר עד למראהו הסופי.

פיתוח אב-טיפוס למוצר

כאשר מתחילים לפתח מוצר, במיוחד מוצר טכנולוגי, יש לעבור מספר שלבים לפני בניית אב הטיפוס. ראשית, יש לתכנן את המוצר לפרטיו: ממה הוא מורכב, אלו רכיבים דרושים להרכבה שלו, כיצד בדיוק הוא פועל, והאם הפעולה שהוא אמור לבצע אכן אפשרית, מבחינה טכנית ומעשית. מהנדסי מוצר הם אלו אשר בודקים את הרעיון ויוצרים תוכניות מעשיות לפיתוח המוצר. חברת גיזמו מייקר מעסיקה מהנדסים מקצועיים, אשר מתמחים בפיתוח של מוצרים חדשים. רק לאחר שהפיתוח הושלם, ניתן לפתח אב-טיפוס למוצר.

כמה זמן לוקח לפתח אב-טיפוס למוצר?

השלב הזה, של הפיתוח הראשוני של המוצר, הוא שלב שעשוי להיות ארוך מאד או קצר מאד, תלוי, כמובן, בסוג המוצר אותו מיצרים. אם המוצר החדש הוא , למשל, כלי בית פשוט, שאינו חשמלי או מכאני, הפיתוח יארך זמן קצר בלבד. אם הפיתוח הוא מוצר טכנולוגי חשמלי בעל פונקציות מורכבות, הפיתוח יימשך זמן רב, לעתים אף מספר חודשים ובמקרים של מוצר מורכב במיוחד – גם שנה ויותר. הפיתוח נועד לוודא שהמוצר אכן יפעל, וכמובן לבדוק את ההיתכנות של המוצר – האם בכלל הגיוני שמוצר כזה יהיה קיים, והאם ריאלי לייצר אותו.

השימוש באב-טיפוס

לאחר תקופת הפיתוח, קצרה או ארוכה ככל שתהיה, ניתן לפתח אב-טיפוס למוצר, ולהתחיל לבחון אותו ולבדוק אותו. ראשית ניתן לראות כיצד המכשיר החדש פועל, ולאחר מכן יש לבחון היכן כדאי ואפשרי לשפר את המוצר, היכן ניתן להוזיל בעלויות הייצור שלו, על מנת שיהיה רווחי, איך כדאי לעצב אותו בצורה שתתאים לשיווק, וכן הלאה.

אנו מזמינים אתכם להגיע לפגישה לקראת יצירה של אב-טיפוס למוצר שלכם.