פיתוח אפליקציות - בית תוכנה לפיתוח אפליקציה חדשה

יש לך רעיון לאפליקציה?  היום יותר קל מתמיד להפוך את הרעיון למציאות
פיתוח אפליקציות בסביבת אנדרואיד ו-IOS (אייפון) הופך להיות פשוט וזול יותר עם הזמן ועם התפתחות סביבות התכנות של מערכות ההפעלה. פיתוח אפליקציה פשוטה בשנת 2011 היה יכול להפוך לפרויקט של עשרות אלפי דולרים ולארוך חודשים רבים - עובדה שיצרה חסם כניסה טכנולוגי משמעותי בפני יזמים.
כאשר תעשיית האפליקציות הייתה עוד בחיתוליה, כמות התכנתים עם ניסיון רלוונטי היה קטן, המערכות היו חדשות יחסית, סביבות העבודה והקומפיילרים מסובכים יותר וכל תהליך הפיתוח היה מסורבל ויקר הרבה יותר.
עם פריחת התחום בשנים האחרונות, השתנה המצב בצורה דרסטית. מצד אחד אלפי אפליקציות הציפו את הרשת, דבר שהגביר את התחרות והקשה על מפתחים להגיע לתפוצה ויראלית בקלות כמו בעבר, אך מהצד השני תהליך ה"התבגרות" של סביבות הפיתוח, אשר גרר ירידה בעלויות ובזמני הפיתוח, גרם ל"חסם הכניסה" כמעט ולהיעלם.
אז מה השתנה?

  1. דור חדש של תכנתים למד את סביבות הפיתוח ובנה קהילות של מפתחים, מקורות מידע וקהילות קוד פתוח
  2. סביבות הפיתוח הפכו פשוטות יותר לתכנתים
  3. ספריות קוד פתוחות צצו כפטריות לאחר הגשם ואיפשרו לבנות תוכנות מסובכות מבלי לכתוב מחדש את קוד האפליקציה מאפס

אילוסטרציה: פיתוח אפליקציות מובייל

בשורה התחתונה, כיום ניתן לפתח אפליקציה בעשירית המחיר ובקבועי זמן קצרים יותר. 

עובדה זו פתחה את עולם האפליקציות לסוג שונה של יזמים וממציאים - יזמים עם רעיונות מקוריים מצויינים אך ללא ידע קודם בתכנות.

התבגרות התעשיה הובילה גם לשוני מהותי בצורת הפעולה של מפתחי אפליקציות חדשות: בעבר היה נהוג לנסות ולגייס סכום כסף משמעותי ממשקיעים לצורך מימון פיתוח האפליקציה. המימון היה דרוש כמובן עוד לפני תחילת הפיתוח בכדי לממן את התהליך היקר והארוך. 

כיום לעומת זאת, הנוהג הנפוץ עוקב אחר דוקטרינת "lean startup" - כלומר, פיתוח קונספט או רעיון בצורה מהירה, זולה ופשוטה עם הפונקציות הבסיסיות ביותר, יציאה לשוק לצורך בדיקת היתכנות ושיפור איטראטיבי של המוצר לאחר היציאה לשוק.

מכיוון שהחסם הטכנולוגי והמימוני פחת, יזמים מתמקדים כיום ברעיון עצמו. הזמן שהוקדש בעבר להתרוצצות בין חדרי פגישות של משקיעים פוטנציאלים, מנוצל כיום לביצוע עבודה אמיתית, השקת גרסאות חדשות ושיפור הדרגתי ועיקבי של הרעיון.

אפליקציית וואטסאפ למשל, נמכרה בשווי של כ-22 מילארד דולר, אף על פי שהחברה עצמה העסיקה בשיאה רק כ-50 עובדים(!) וזאת משום שפיתוח אפליקציה מסוג זה איננה עניין טכנולוגי מסובך.

מה אם כך הוא הגורם להצלחה האדירה של אפליקציות מסויימות ולכשלון הגורף של אחרות?

התשובה ככל הנראה פשוטה: רעיון טוב, התאמה לשוק הפוטנציאלי ויישום ברמה גבוהה ע"י שיטת עבודה איטרטיבית נכונה ושיפור מתמיד.

יש לך רעיון טוב לאפליקציה? הזמן הטוב ביותר להתחיל בפיתוח הוא היום.