ההבדל שבין פיתוח מוצר חדש לבין ייצור מוצר חדש

פיתוח מוצר חדש וייצור מוצר חדש הם שני תהליכים שונים המשתלבים ומרכיבים יחדיו בסופו של דבר- את המוצר הסופי.

פיתוח מוצר חדש, הוא תחילת הדרך, המתחיל מקונספט (רעיון) ראשוני למוצר מסוים. כחלק מתהליך פיתוחו של מוצר, צריך להתבצע מחקר מקדים כמו למשל - סקר שוק (זיהוי קהל יעד, מתחרים בשוק עם מוצר דומה, התנהגות צרכנים וכו'), תכן (תכנון הנדסי) של מוצר, פיתוח (בניית אבות-טיפוס של חלקים ורכיבים של המוצר וגם של המוצר עצמו, פיתוח רכיבים אלקטרוניים במידת הצורך למוצר מסוים, פיתוח מכני של מנגנונים שונים במוצר).

נדבך נוסף וחשוב בפיתוחו של מוצר יושב גם בתחום עיצובו, ועל כן ישנה מעורבות של מעצבים תעשייתיים שמטרתם באמצעות חשיבה קונספטואלית, חדשנות, תכנון ובקרה על תהליכי ייצור להביא להשבחת אסתטיקה ושמישות מוצרים.

פיתוח מוצר, הוא השלב בתהליך המצריך את כל התכנון לפרטי פרטים - תכנון רכיבים וחלקי מוצר שונים, יצירת אבי-טיפוס, בדיקות עמידות למוצר, עיצוב תעשייתי ועוד, ולכן מתבצע בעיקר בחברות הנדסה העוסקות בתכנון ופיתוח מוצרים.

ייצור מוצר חדש, הוא תהליך בפני עצמו שמצריך הכנות מקדימות, מגיע לאחר שהמוצר כבר עבר את כל מהלכי פיתוח - תכנון הנדסי ועיצוב המוצר, הנדרשים בשלב פיתוח המוצר והוא כבר מוכן לעבור לשלב הייצור.

כחלק מאותן הכנות מקדימות לייצורו של מוצר חדש, ישנן הכנת אב-טיפוס עובד, הכנת קבצי תלת- ממד לייצור המוני, עבודות תכן ממוקדות (איסוף חלקים ורכיבים נדרשים או יצירתם לצורך הרכבת המוצר החדש).

ייצור מוצר, הוא השלב המתקדם ביותר בתהליך פיתוחו, שאומנם עדיין נשען על לא מעט הקשור בתכנון הנדסי בכדי ליישמו, אך בעיקרו, רובו של תהליך הייצור מתבצע במפעלים המשמשים לייצור המוני, כדוגמת אלפי מפעלי היצרן השונים הקיימים במזרח הרחוק.

אנו בחברת גיזמו הנדסה, העוסקים בפעילות שוטפת של תכנון, פיתוח וייצור מוצרים חדשים, מתנהלים ביום יום בעיקר מול יזמים וממציאים שמעוניינים לפתח את רעיונותיהם הייחודיים ולממשם לכדי מציאות. בשם כך, אנו נלווה אותם מתחילת הדרך של תכנון ופיתוח המוצר שלהם ועד לשלב ייצורו (כולל מתן הכוונה למפעלי ייצור, בסין).

אנו מזמינים אתכם, יזמים וממצאים, לפנות אלינו להתייעצות ראשונית ולתאם פגישה מקצועית עם המומחים שלנו!