איך מפתחים חווית משתמש עבור מוצר חדש

פיתוח של מוצר חדש כולל הרבה מאד שלבים. כאשר מפתחים מוצר טכנולוגי, צריך לוודא שהוא פועל כפי שמצופה ממנו, וממלא את התפקיד שלשמו הוא נועד. כאשר כל השלבים הבסיסיים נעשו, והמוצר פועל היטב, נותר שלב אחד נוסף בפיתוח של המוצר – פיתוח חווית משתמש.

פיתוח חווית משתמש

המושג "חווית משתמש" נוגעת למה שמתרחש כאשר משתמש הקצה עושה שימוש בפועל במוצר. גם אם המוצר ממלא את התפקיד שלו, לא תמיד חווית המשתמש טובה – לעיתים המוצר מסורבל מידי, לעיתים המראה שלו לא אסתטי, לפעמים ההפעלה מורכבת מאד או איטית מאד, וכן הלאה. פיתוח חווית משתמש הוא השלב שבו הופכים את המוצר מאפקט או פעולה ספציפית, למוצר שימושי, נוח ויעיל, שנעים להשתמש בו. חברת גיזמו מייקר מפתחת עבורכם מוצרים איכותיים, תוך כדי חשיבה ותכנון של חווית המשתמש.

יעילות המוצר

חלק אחת מפיתוח חווית המשתמש היא בדיקה של היעילות של המוצר. אם המוצר מבצע את הפעולה לשמה הוא נועד, אך הפעולה אורכת זמן רב – המוצר אינו יעיל. אם על מנת לבצע את הפעולה יש צורך בסדרה ארוכה של הוראות הפעלה מורכבות – גם אז, המוצר אינו יעיל. מוצר שימושי וטוב הוא מוצר שלא רק פועל, אלא כזה שנוח להשתמש בו. במהלך פיתוח חווית המשתמש חשוב לוודא שההפעלה של המוצר והשימוש בו – נוחים, פשוטים ויעילים.

אסתטיקה

מלבד היעילות של המוצר, חווית המשתמש כוללת גם את המראה של המוצר. במוצרים מסוימים, המראה החיצוני של המוצר הוא חלק משמעותי מן ההתאמה שלו לצרכי המשתמש, כמו למשל קומקום חשמלי – אשר מוצג לראווה במטבח באופן קבוע, ולכן צריך להיות בעל מראה אסתטי. מוצרים אחרים, כמו לדוגמא טלפונים חכמים, אינם מוכרחים להיות אסתטיים מעצם טבעם – אך המראה החיצוני שלהם משפיע באופן משמעותי על השיווק שלהם, ועל חווית המשתמש מן המוצר – מכיוון שתמיד נעים יותר להשתמש במוצר אסתטי ומעוצב. פיתוח חווית משתמש, לכן, כוללת גם עיצוב תעשייתי ועיצוב מוצר, על מנת להגיע לתוצאה נאה, ולמוצר במראה עדכני ואסתטי.

אנו מזמינים אתכם לפגישה ללימוד צרכי המשתמש ולפיתוח חווית משתמש מושלמת עבור המוצר שלכם.