חשיבותו של פיתוח מוצרים בליווי צוות מהנדסים

פיתוח מוצרים הוא תהליך המתאפיין בחמישה שלבים מרכזיים:

ניתוח: בדיקת השוק ותנאיו, קהל יעד, מתחרים קטגוריים, יתרונותיהם וחסרונותיהם. מצד שני, יש לשים לב ליתרונות ולחסרונות המוצר אותו אנו מבקשים לפתח. בחינת חומרי גלם שונים וטכנולוגיה זמינה העומדת לרשותנו כיזמים חשובה גם כן. יש לעמוד על אפיון הרעיון\מוצר שלנו, מה הן הדרישות ממנו, תפעולו ועיצובו.

קונספטואליות: מתוך שלב הניתוח - יש לייצר כמה אפשרויות לפיתוח. ניתן ליצור מספר דרכים\צורות למימוש הרעיון\מוצר. חשוב ליצור אבטיפוס לכל אחת מן אפשרויות הפיתוח בכדי לדעת מהן היתרונות ו\או החסרונות בכל אחת מן האפשרויות האלה.

תכנון מעמיק: לאחר בחירת אחת מאפשרויות הפיתוח, יש לבצע תכן ( תכנון הנדסי ) מדוקדק ופרטני של הרעיון\מוצר. חשוב למקד את תשומת הלב בנקודות העיצוב , הטכנולוגיה, החומרים המידות, המנגנונים השונים המפעילים את המוצר. לאחר סיום שלב זה, ניתן לבצע ולהציג שרטוטים כולל הדמיות ממוחשבות בכדי להתחיל בתהליך גיוס השקעות.

שלב זה הוא שלב מהותי שלרוב ילווה בעבודה מורכבת של צוות מהנדסים למשל שיהיו אחראיים על תהליך הפיתוח של המוצר\רעיון - החל מפיתוח בהיקף קטן של עיצוב רכיבים\מוצרים ועד לתכנון רחב היקף של מפעלים, מכונות או רכבים. למרות ששלב התכנון מאפיין במיוחד את עבודתם של המהנדסים, הם יכולים להוות ולקחת חלק למן ראשית התהליך החל ממחקרי הניתוח הראשוניים ועד הפיתוח, העיצוב וכמובן הייצור.

מרבית התעשיות מסתמכות על צוות מהנדסים בכל הנוגע לשלבים המרכזיים של תכנון, פיתוח וייצור מוצרים ועל כן בעבור האחרונים - יש הזדמנויות תעסוקה מרובות במגוון תחומים כגון: ייצור, אנרגיה, תכנון בנייה, טכנולוגיה רפואית.

מהנדסים יכולים להוות גם חלק אדמיניסטרטיבי של ניהול אנשים ומשאבים במקביל לתהליכי הפיתוח והשימוש בחומרים וטכנולוגיות חדשניים.  הצוות המקצועי ההנדסי, שעומד מאחורי הקלעים ובראש החנית חיוני להצלחת פיתוח המוצר. 

כך לדוגמא, חברת "גיזמו הנדסה"- מספקת שירותי מחקר, פיתוח וייצור בליווי צוות הנדסי ובעל ניסיון בתעשיות השונות שיכול להביא את רעיונות הפיתוח למימוש.

בניית אב טיפוס: חשוב לייצר אב טיפוס שיעניק מוחשיות למוצר ושזה יידמה ככל האפשר לקוו פס הייצור המתעתד של המוצר.

ייצור: תחילתו של ייצור הוא ביצירת תבליטי ( תבניות ) מוצר, הכנות והתאמות של קו פס ייצור לשלבים שונים בבניית המוצר. יש לשלב שרטוטים וחלקים שונים כולל הוראות ייצור לכל אחד  מהחלקים, להכין מפרט שמכליל את רכיבי המוצר השונים.

כחלק משלב הייצור יש להכין מודל עסקי, לפעול לגיוס משקיעים ולשלב צוות מקצועי שילווה לאורך כל הדרך על מנת להשיג יעילות בכל התהליך. לשם כך אנו בחברת "גיזמו הנדסה" מבקשים להיות אילו שילוו אתכם בדרך להצלחה !

צרו איתנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ.