פיתוח עסקי למוצר חדשני פטנט או רעיון

מדי יום ביומו מופצים רעיונות גדולים ברחבי העולם, אולם מעטים מהם אכן מצליחים להגיע לשלב המימוש. החלטתם להקים סטרט אפ אבל למען האמת אין לכם שום אפשרות מימון באופק? סביר להניח שעליכם להתחיל בגיוס כספים. אז איך למעשה עושים זאת? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם. ראשית יש להבין שגיוס כספים הוא תחום רחב והקריטריונים בו גמישים ומשתנים לפי המיזם וסוגו לרבות שוק היעד שלו. משקיעים פוטנציאליים בוחנים מספר היבטים שונים וביניהם מחויבות הצוות לרעיון, מחויבות היזם לרעיון ומוכנותו להשקעה רחבת היקף בפרויקט, בחירת שותפים לעסק ועוד נתונים רבים.

שיתופי פעולה עסקיים בפיתוח מוצר חדש

עולם העסקים בעידן הגלובליזציה המודרנית כולל כמה מנועי צמיחה חשובים, אחד מהם מזוהה עם פיתוח עסקי ושיתופי פעולה. פיתוח עסקי מתייחס למעשה לכל הפעולות שמבצע הארגון במטרה להגדיל את היקף פעילותו ורווחיו בעתיד. פיתוח עסקי, כשמו כן הוא, נועד לפתח את העסקים של הארגון בעתיד מעבר לפעילות השוטפת והנוכחית שלו. פעולות פיתוח עסקי עשויות להגיע בצורה של פיתוח מוצרים חדשים או משלימים, רכישת חברות, פיתוח שווקים חדשים, שיתופי פעולה וניצול יתרונות קיימים בארגון לפיתוח והרחבה עסקית.

אסטרטגיית פיתוח מוצר חדש

שיתופי פעולה בין שני צדדים עסקיים כאמור, לעתים יכולים להיעשות למטרות פיתוח של מוצרים חדשים ו/או משלימים. שיתוף פעולה מהסוג הזה כולל שני צדדים עסקיים כאשר לכל אחד מהם ישנם מוצרים משלו, וחבירתם יחד נועדה לצרכי פיתוח של מוצר חדש המשלב בתוכו את המוצרים הקיימים. ניקח לדוגמא את שטראוס ותעשיות שמן, זו הראשונה עוסקת בייצור ושיווק מוצרי חלב והשנייה בייצור מוצרי סויה. שתי אלו הכריזו על שיתוף פעולה למטרות ייצור של סדרת מוצרי יוגורט סויה.

אסטרטגיית קניין רוחני ופטנטים

כיום ישנם מאגרי נתונים בינלאומיים לרישומי פטנטים ומנועי חיפוש חכמים באמצעותם ניתן לסרוק פטנטים ולחלץ מהם אינפורמציה רבת ערף לפי מילות מפתח מוגדרות. תהליך זה עשוי להיות מגובה במידע ממקורות דוממים או אנושיים, כאשר בסופו של יום מדובר בתוכנית פעולה, הכוונה נכונה, עקביות, התמקדות, ניסיון ומקצועיות. על מנת לקבל מידע רחב שעל ידי הצלבתו וניתוח ניתן יהיה להגיע אל תמונה רחבה הכוללת את כל הנושאים המבוקשים חשוב לשלב בין חיפוש נכון ברישומי הפטנטים לצד הפעלת רשת איסוף מול מקורות דוממים ואנושיים.

בשוק הגלובלי ישנה תחרות גבוהה ולפיכך כל חברה חייבת להיות ערה לערך היקר שיש למידע הטכנולוגי ברשותן, שבדומה לאסטרטגיית הפיתוח גם הוא עלול להיחשף בפני מתחרים כתוצאה מעיון ברישומי הפטנטים.

חברת גיזמומייקר

גיזמו היא חברה הפועלת כמשרד הנדסה שמספק שירותי מחקר פיתוח וייצור פטנטים, המצאות ומוצרים חדשים. גיזמו עובדת מול יזמים, חברות הנדסה, חברות ביטחוניות, משרד הביטחון ועוד. בדרך כלל החברה איננה דורשת להיות שותפה ברווחי הפרויקט ובהתאם חותמת על הסכמי סודיות ואי תחרות מול לקוחותיה. יחד עם זאת החברה לא שוללת שום הצעה על הסף ובעבודה מול יזמים פרטיים עשויה לראות בשיתופי פעולה עתידיים הזדמנות נהדרת לכל הצדדים המעורבים בנושא.