חברות סטארט אפ ישראליות ופרויקטים בתחום התוכנה

דוגמאות לפרויקטים מעניינים בתחום התוכנה:

הסטארט-אפ: Pyramid Analytics.

שנת הקמה: 2009.

מקום: רמת-גן, ארה"ב, הולנד ואנגליה.

סיפור ההצלחה: חברת Pyramid Analytics היא יצרנית פלטפורמות בינה עסקית לתאגידים. Pyramid Analytics מפתחת מערכות תוכנה מתקדמות לניתוח חכם של מידע בקנה מידה גדול ובאופן מודולארי, בעיקר בעולמות האנטרפרייז (יזמות).

פלטפורמות הבינה העסקית מספקות כלים ווביים (אינטרנטיים)  ואינטואיטיביים ללא צורך בכתיבת קוד, כאשר העבודה מתבצעת דרך אשפים ייעודיים מעוצבים. מן היתרונות הבולטים במוצרי הבינה העסקית - הוא היכולת בהצגת כלי תחקור בממשקים זמין באמצעות כל סוג של דפדפן ובתצורה ידידותית- כפי שנהוג בהצגת נתוני Office Microsoft המוכרים. שירותיה הייחודיים והאיכותיים של Pyramid Analytics נמצאים בשימושן של חברות בינלאומיות מובילות כגון: Microsoft, HP, EMC, חברות ביטוח ובריאות, בנקים, חברות טכנולוגיה ועוד.

מייסדי החברה הם עמרי קוהל, אבי פרץ והרברט הוכטמן ומועסקים בה למעלה מ-100 עובדים ברחבי העולם ו-70 מתוכם נמצאים במרכז הפיתוח הממוקם בישראל. חברת Pyramid Analytics גייסה עד כה סכום השקעות שעומד על למעלה מ-30 מליון דולר ושווייה המוערך הוא כ-198 מליון דולר.

הסטארט-אפ: Jfrog.

שנת הקמה: 2008.

מקום: נתניה.

סיפור ההצלחה: חברת Jfrog פיתחה טכנולוגיות מתקדמות שמספקות אפשרות לאוטומציה מלאה של פיתוחי תוכנות, עדכונן ושל הפצתן. טכנולוגיות מתקדמות אלה כבר נמצאות בשימושן של חברות גלובליות כמו גוגל, אמזון, סיסקו, אדובי, אורקל, טסלה, לינקדין, נטפליקס ועוד כ-2000 חברות נוספות. עדכוני התוכנה של מערכת האנדרואיד למשל, נעשים כולם באמצעות הכלים הטכנולוגיים שפיתחה Jfrog. ב-3 השנים האחרונות,קצב צמיחתה הגיע ל-690% אולם עדיין לא חושבים בחברה על הנפקה. יחד עם זה, האופציה של רכישת Jfrog על ידי אחת מענקיות התוכנה העולמיות היא סבירה בהחלט.

מייסדי Jfrog הם שלומי בן חיים (המשמש כמנכ"ל) החברה, פרד סימון (ארכיטקט ראשי) ויואב לנדמן (סמנכ"ל טכנולוגיות) ומועסקים בה 110 עובדים. לאחר סך גיוסי השקעות של למעלה מ-60 מליון שקלים בשנה החולפת, שוויה של חברת Jfrog מוערך כיום בסכום כולל העומד על כ-437 מליון דולר.