לומדים מדוגמאות מצליחות - פרויקטים באתרי גיוס המונים

אתר האינטרנט בפלטפורמת גיוס ההמונים של "קיקסטארטר"- מאפשר ליזמים וממציאים; חברות וארגונים עסקיים, בעלי רעיונות לפרויקטים שאפתניים וייחודיים, להעלות קמפיינים ברשת - שמטרתם היא גיוס הון נדרש לשם הנעת תהליך פיתוחם.

כהמשך לכך ומן הראוי לציין, ישראל נתפסת ונחשבת ברמה העולמית לאומת ה"סטארט-אפ", מובילה גלובלית בתחומי פיתוח שונים ומגוונים: פיתוח אלקטרוני, מכאניקה, חקלאות, טכנולוגיה רפואית, מוצרי חשמל ביתיים, סייבר ועוד.

אנחנו בגיזמו הנדסה, כחברה ישראלית העוסקת בפיתוח הנדסי של פרויקטים מקשת רחבה של תחומים - פרי רעיונותיהם של יזמים וממציאים, חברות וארגונים עסקיים ותעשיות שונות; המהווים את בסיס הקהל הרחב של לקוחותינו. כחברה יוזמת, המפתחת עצמאית פרויקטים מקוריים, תמיד שמחים להכיר פרויקטים חדשים מתחומים שונים, פרי פיתוחם של יזמים יצירתיים, וללמוד מניסיונם. בהמשך צירפנו 2 דוגמאות לפרויקטים ישראלים שזכו להצלחה רבה באתר גיוס ההמונים "קיקסטארטר":

Woojer: Woojer הוא התקן קטן שניתן להלביש בהצמדה אל הגוף והוא מעביר תחושת רטט, בהתאם לצלילים או אפקטים של קול ממשחקי מחשב. מטרת ההתקן הייחודי היא לגרום למשתמש "להרגיש את הצליל". הרעיון של יצירת ה-Woojer היה פרי מחשבתו של איש הסאונד מור אפרתי, כאשר היזם כפיר ברלבב ונוספים – החליט להצטרף אליו ולהשקיע את זמנו בפיתוח הפרויקט, אשר הצליח לגייס באתר גיוס ההמונים "קיקסטארטר" סכום לא מבוטל של 143 אלף דולרים מ-1700 תומכים. כשנשאל ברלבב על סוד הצלחת פרויקט ה-Woojer, הוא השיב: "הייתי חדור אמונה".

 איך מפתחים מוצר

בתמונה: מכשיר ה- Woojer בפעולה (מימין) מחובר למכשיר סמארטפון .

הכפתור החכם Pressy: כפתור ייחודי המסוגל להתחבר לכל מכשיר סמארטפון (מכשיר חכם) דרך שקע האוזניות ולבצע במספר לחיצות פעולות שונות במכשיר, כגון: הפעלת פנס, הפעלת אפליקציות שונות וחיוג לאיש קשר ספציפי. נמרוד בק ובועז מנדל הם היזמים שעומדים מאחורי פיתוח כפתור ה-"Pressy" החכם והם הצליחו לגייס באתר קיקסטארטר סכום כולל המתקרב ל-700 אלף דולר. בראיון שהעניק נמרוד לעיתון כלכליסט אמר: "אנחנו מקווים שנוכל לשחזר את זה בקמפיין הבא, אבל מודעים לכך שזה יצא מכל פרופורציה. לא ציפינו לזה". קמפיין פרויקט ה-Pressy שהועלה לאתר "קיקסטארטר" מלווה בסרטון בן כ-2 דקות בו מסופק באופן קליל ואינטראקטיבי הסבר והדגמת שימוש בכפתור ה-Pressy.

 פיתוח המצאה

בתמונה: כפתור ה-"Pressy", מחובר למכשיר סמארטפון של חברת סמסונג.