מעורבותו של צוות מהנדסים מתחומים שונים בפיתוח מכשור רפואי

עם ההתקדמות והתפתחות הטכנולוגית המואצת בעידן המודרני - הולכים ומשתכללים מוצרים הנוגעים במגוון תחומים: מוצרי בית, מוצרי צריכה, מוצרי חשמל, מיכון תעשייתי ועוד. החידושים הנוצרים והמהווים את מציאות חיינו המתקדמת- דורשים כי מאחורי פיתוחם יעמדו אנשי המקצוע מתאימים המשתרעים על פני קשת רחבה של תחומים שונים, כאלה שיהיו מסוגלים לעמוד באתגר הייצור ההולך והנעשה למורכב יותר. בין אותם הגורמים ניתן למנות מעצבים תעשייתיים ואת העומדים בראש תכנונם של פיתוחים מתקדמים, את המהנדסים מתחומים התמחות השונים וביניהם: מהנדסי מכונות, מהנדסי חשמל ואוקטרוניקה, מהנדסי חומרים, מהנדסי תוכנה ועוד.

ככלל, בכל תהליך פיתוח של פרויקטים ומוצרים שונים - צריכה להיות מעורבות של מהנדסים בתכן (התכנון ההנדסי):

  • לזהות צרכים.
  •  קביעות מטרות ודרישות מוצר.
  •  בדיקות אפשרויות תכן (תכנון הנדסי) פוטנציאליות.
  •  תכנון מוצר ויצירת מודל ראשוני.
  •  בדיקות איכות, לוודא עמידה בתקנים נדרשים, לבצע שיפורים במידת הצורך.

בהתייחסות נקודתית לעולם המורכב של הרפואה; מעורבותו של צוות מהנדסים בתהליך פיתוחם של מוצרים רפואיים (כמו למשל מכשורים רפואיים מורכבים) היא הבסיס עליו הוא נשען. המהנדסים המעורבים בפיתוחים של מוצרים רפואיים - מוכרחים לעמוד בדרישות שבהן נדרשת מקצועיות מירבית.

ניקח כדוגמא, פיתוח ייחודי של מכשור רפואי ככלי מסייע במהלך ניתוח:

T-CUT: מכשור רפואי שמטרתו לעזור לרופאים מנתחים בתהליך ניתוח קיסרי - הוא מאפשר לבצע חיתוך וסגירת חתכים באופן מדויק, מה שיכול להקטין משמעותית סיבוכים בניתוח ואת הופעתן של צלקות. מכשור זה רשום כפטנט רפואי השייך לממציא דרור ארנון והוא פותח בשיתוף עם חברת "גיזמו הנדסה".

 פיתוח מוצרים

בתמונה: המכשור הרפואי "T-CUT", פותח בשיתוף עם חברת "גיזמו הנדסה" עבור הממציא דרור ארנון.

אנו בחברת "גיזמו הנדסה"- פועלים כל העת; בהענקת שירות הנדסי מלא ללקוחותינו היזמים והממציאים, החברות והארגונים העסקיים והתעשיות השונות (כגון תעשיית הרפואה). החל משלבי הפיתוח והתכנון ועד לשלב ההכנה לייצור של מוצרים, אנו מלווים אותם בתחושת שליחות אמתית מכיוון שאנו רואים בכל יוזמה חדשה של פיתוח טכנולוגי, את ההזדמנות ליצור עתיד - שיכול להקל, לסייע ולשנות את חייהם של אנשים לטובה.

אנחנו מזמינים אתכם, האנשים שרואים את העתיד כבר היום - ליצור עמנו קשר ולתאם פגישת הכוונה מקצועית, בכדי שתוכלו להתחיל ליצור כבר עכשיו!