קידום ושיווק עסקי באמצעות אפליקציה

כיצד אפליקציה יכולה לקדם את העסק שלך?

תעשיית אפליקציות המובייל הולכת וגדלה כיום. אפליקציות מאפשרות חופש עיצובי ותוכני גדול שיכול להיות מותאם למאפייני העסק, והן בעלות זמינות גבוהה במיוחד עבור המשתמשים שכן הסמארטפון נמצא איתם תמיד, מה שהופך את תחום הפרסום באמצעות אפליקציית מובייל לכלי שיווקי ומיתוג עסקי מצליח. חברות רבות משתמשות כיום באפליקציות כאופציה משלימה לאתר, כפלטפורמה המציגה את תכני האתר בצורה המותאמת לסלולר, ככלי לשמירה על קשר עם לקוחותיהם בצורה אינטרקטיבית, כחנות לרכישה מיידית פשוטה וקלה, ואף כאמצעי לתגמול לקוחות חוזרים.

אילוסטרציה: קידום עסקי באמצעות אפליקציה

אילוסטרציה: קידום עסקי באמצעות אפליקציהאילוסטרציה: קידום עסקי באמצעות אפליקציה

במה שונה אפליקציה עסקית מאתר מסחרי רגיל?

  • זמינות - משתמש המוריד את האפליקציה נחשף אליה באופן קבוע בזמן השימוש במכשיר, מה שגורם לעסק להישאר בתודעה (מעצם הצגת האייקון שלה בין שאר האפליקציות בטלפון).
  • עדכון מיידי - הערך המוסף שגלוי באינטרקטיביות של אפליקציות מאפשר עדכונים על מוצרים, שירותים חדשים ואירועים במהירות, בכל מקום ולאורך כל שעות היום. להבדיל מאתר אינטרנט או אי-מיילים שהלקוחות צריכים לגלוש או להתחבר אליהם ואז להיכנס אל התוכן עצמו, מאפשרות אפליקציות שימוש בהודעות 'פוש' לטלפון המופיעות גם במקרה והמשתמש לא נכנס אל האפליקציה בפועל
  • שיפור תקשורת - אפליקציה עסקית מאפשרת תקשורת טובה יותר בין המשתמש לבית העסק באמצעות כפתור חיוג מהיר לבית העסק, סנכרון עם GPS  שיאפשר לנווט אל העסק בקלות ובמהירות ועוד
  • הטבות ייחודיות - שילוב אלמנטים בעלי ערך מוסף למשתמש: קופונים ייחודיים הניתנים למימוש מידי באמצעות הצגתם או הזנתם, או כאלה המופיעים במידה והמשתמש מתקרב אל בית העסק ומתזכרות אותו אודות העסק
  • ויראליות - כיום אפליקציות הן כלי שהופך לויראלי (חישבו על אפליקציות משחקים) או שימושיים מאוד (אפליקציות של בנקים לדוגמא), ואנשים נוטים להמליץ על אפליקציות מוצלחות לחבריהם. כך שאפליקציה מאפשרת חשיפת העסק לקהל משתמשים חדש וגדול במהירות
  • כלי משלים לאתר - בנוסף לכל אלה, מאפשרת האפליקציה לשמש כצינור יעיל לצורך העברת והגדלת תנועה לאתר הרגיל

סוגי אפליקציות עסקיות

קיימים סוגים רבים של אפליקציות עסקיות, המותאמות לצרכי העסק ומטרותיו. כמה מהדוגמאות העיקריות לאפליקציות עסקיות:

  1. אפליקציות שימור וניהול לקוחות, שמטרתן להכיר את הלקוחות, את תחומי העניין שלהם ואת מה שמפריע להם. אפליקציות מסוג זה מאפשרות לתחזק את הקשר עם הלקוחות ללא צורך בהגעה פיזית שלהם אל החברה או העסק, ומסייעות בשימור שביעות רצונם של הגולשים ובקשר רציף עמם.
  2. אפליקציות לניהול מידע של הלקוח. אפליקציות המאפשרות ללקוח לקבל ריכוז נוח של המידע אותו הוא חולק עם העסק, לעדכן ולנהל אותו. דוגמאות לכך הן אפליצקיות בנקאיות או אשראיות, אפליקציות אחסון מידע (Dropbox למשל) ועוד
  3. אפליקציות המשמשות כחנות וירטואלית, שמטרתן לאפשר חשיפה למוצרים או שירותים בצורה ידידותית ומותאמת למובייל, ולבצע רכישות ללא צורך בכניסה לאתר או בהגעה פיזית לחנות. אפליקציות מסוג זה יכולות גם להתריע בפני המשתמשים על מבצעים או קופונים זמינים באמצעות הודעות 'פוש'
  4. אפליקציות המהוות משחק שמשתמש במותג וערכיו בדרכים שונות (הנחות במעבר לשלב מסוים במשחק, עדכונים על מבצעים בזמן המשחק, הגיבור הוא דמות המזוהה עם המותג ועוד)