רשימת משקיעים ישראלים אינג'לים וקרנות

רשימת האינג'לים: רשימה מרכזת של משקיעים ישראלים.

אחת מאבני הדרך המשמעותיות של חברות סטארט-אפ רבות הן גיוס ההון הראשוני בשלב ה"סיד".
למרות הזמינות הגבוהה של הון סיכון ומשקיעים בישראל, יזמים טובים רבים עדיין מתקשים באיתור המשקיע הראשוני הנכון ופניה בצורה רלוונטית ונכונה למשקיעים הפוטנציאלים.
רוב היזמים מסתמכים על קשרים אישיים, חברים ויד המזל בכדי לאתר את המשקיע הנכון ביותר עבורם. אין ספק שמדובר במצב לא אידאלי בלשון המעטה, אשר מעמיד מכשול בפני יזמים איכותיים המצטיינים ביוזמה ובניית חברה, אך לא בהכרח בקשרים הנכונים.

לקראת סוף 2014, החליט המשקיע אדן שוחט לפתור את בעיית הנגישות הזו, ובכך לתרום לקהילת הסטארטאפים הישראלית ולהביא לשיפור באיכות החברות ויעול התהליך עבור יזמים בתחילת דרכם. אדן הוא משקיע בעצמו, אחד מאנשי ההון סיכון המוכרים בארץ ושותף מייסד בקרן הון הסיכון "Aleph". בצעד חריג, אדן החליט לפרסם רשימת אנג'לים שלמה המכילה פרטים אודות משקיעים ישראלים רבים, סוגי ההשקעות שביצעו בעבר, תחומי עניין, גובה ההשקעה, דרישות ואפילו פרטי התקשרות. 
הרשימה פורסמה בגרסא הניתנת לעריכה וע"י תרומת ידע מהקהילה, הפכה במהירות למקור מידע מרכזי ואפקטיבי מאוד עבור יזמים בשלב הסיד.

מידע נוסף אודות הפרויקט החשוב מתוך כתבה ב"גיק טיים"

אנו בגיזמו-מייקר החלטנו לעשות צעד נוסף ולתרגם את פרטי הרשימה לעברית, ולהנגיש אותה ליזמים נוספים אשר אינם חלק מקהילת הסטארטאפים.
הרשימה המפורסמת באתר גיזמו-מייקר נבנת ומעודכנת על בסיס הרשימה המקורית.
אין לגיזמו-מייקר אפיליאציה או שיתוף עיסקי מכל סוג עם המשקיעים המוצגים ברשימת האינג'לים.

כללים לשימוש ברשימה:
רשימת המשקיעים הישראלים היא מקור מידע חשוב ומרכזי עבור יזמים רבים. לפני שתעשו שימוש במידע המוצג כאן, אנו מבקשים להדגיש מספר כללי אצבע אשר יעזרו לכם להשיג תוצאות טובות יותר, ויתרמו לכלל קהילת היזמים בארץ.

1- הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא לשלוח אימייל המוני לכל הרשימה או למשקיעים רבים יחד. הדבר יחשב לספאם, כתובת האימייל שלכם תחסם וסביר להניח שהדבר יכתים את שימכם עם משקיעים רבים.

2- בצעו מחקר אודות האדם הספציפי אליו אתם מעוניינים לפנות. בידקו האם החברה שלכם נמצאת בתחום המעניין אותו וקראו אודות השקעות אחרות שהמשקיע ביצע בעבר.

3- בידקו האם יש לכם מכרים משותפים אשר יכולים ליצור את הקשר הראשוני. אנשים מעדיפים להתחיל שותפויות עיסקיות עם אנשים שהם מכירים והסיכוי שלכם לקבל את הפגישה הראשונה ולהגיע לעסקה יהיה גדול הרבה יותר במידה ואדם מוכר יעשה ביניכם את ההיכרות.

4- כבדו את הזמן של האדם אליו אתם פונים. הפניה צריכה להיות ממוקדת ולהכיל את הפרטים הרלוונטים ביותר. לא מומלץ לשלוח תוכניות עיסיקיות בנות מאות עמודים וסיפורים באורך מגילה. מצד שני גם שיטות "baiting" וחשיפה של כמות קטנה מידי של פרטים לא יעבדו. נסו לספק בקצרה את כל הפרטים הרלוונטים והסבירו מה בדיוק אתם מחפשים ומדוע פניתם לאדם הספציפי אליו החלטתם לפנות.