טכנולוגות ושיטות ייצור המעורבות בפיתוח וייצור גאדג'טים

גאדג'טים בהגדרתם, הינם מוצרים אשר מתבססים על חידושים או פטנטים טכנולוגיים. אלו יכולים להיות פיתוחים ייחודיים כמעט בכל דבר: מצלמות מיוחדות, רובוטים חכמים, רחפנים מתקדמים, רמקולים אלחוטיים, גופי תאורה שנועדו לשימוש במקומות לא שגרתיים ועוד.

פיתוח וייצור גאדג'טים ניתן לראות במדינות מפותחות באירופה, בארצות הברית ובעיקר במדינות אסיה כמו יפן, סין ודרום קוריאה.

על מנת ליצור גאדג'טים לרוב, בדומה לכל פיתוח של מוצר כזה או אחר - צריך להקדיש מחשבה מרובה ומעמיקה על היבטי תכנון ופיתוח מגוונים לצד שימוש בשיטות ייצור מתאימות. יחד עם זה, היום ניתן למצוא אלטרנטיבות מפתיעות לאפשרות של יצירת גאדג'טים ואף בייצור עצמי. כך לדוגמא, פיתחה חברה בשם

"הוסריון", ערכת תוכנה וחומרה - המאפשרת גם לאילו שאינם עוסקים בתכנון ופיתוח טכנולוגי ליצור רובוט חכם משלהם. פיתוחה של הוסריון נקרא RoboCore המהווה למעשה פלטפורמה מכאנית עבור משתמשיה, שבאמצעות מערכת מכאנית זו, הם יכולים  לחבר מנועים וחיישנים כדי ליצור רובוט משלהם ובהמשך להתחבר לאפליקציה אינטרנטית ייעודית עבורו. לאחר מכן ניתן לבצע תכנות של הרובוט בכדי לשלוט בו, לכוון אותו ולפקח על פעולותיו. ב-RoboCore מוטמעת טכנולוגיה מתקדמת המופעלת באמצעות מערכת פשוטה לתפעול עבור המשתמשים. RoboCore מותאמת לעבוד בשילוב עם כמעט כל סוג של מערכת מכאנית והיא פועלת על תוכנות פתוחות מבוססות ענן, שבאמצעותן ניתן להשיג שליטה מערכתית על רובוטים.

דוגמא נוספת ומעניינת לאפשרות יצירת גאדג'טים - היא שימוש ברכיבים טכנולוגיים קיימים; אשר שימשו קודם לכן במילוי פונקציה כזו או אחרת, והפיכתם למשהו חדש לגמרי. כך למשל, יזם בשם עידו גנדל, פיתח באמצעות רכיב מסך LCD ממדפסת לייזר ישנה שפירק, מערכת ייחודית ומפתיעה המסוגלת להתריע על פעילות המתרחשת באזור מסוים. הרעיון היה לקחת את מסך ה-LCD  של מדפסת הלייזר וליצור תמונה שתשלב הדלקת אור בצבע כחול כאשר מתקיימת פעילות פיסית כלשהי (כניסה לחדר, הליכה בתוך בית). ברעיון שפיתח עידו גנדל, הוא שילב תמונה של דמות ה"הוביט" במסך ה-LCD של מדפסת הלייזר, האוחזת בחרב שנדלקת בצבע כחול כשהיא קולטת פעילות תנועתית באמצעות חיישנים. ברמה הטכנית של תכנון ופיתוח, עשה גנדל שימוש בתוכנת קוד פתוח.

אנו בחברת גיזמו הנדסה, עוסקים בתכנון ופיתוח של מוצרים ופרויקטים מגוונים - פרי רעיונותיהם של לקוחותינו. אנו פועלים מתוך תשוקה אמיתית לחדשנות ולטכנולוגיה ולצדם של תהליכי עבודה מוקפדים במיוחד - אנו מאמינים בקוו מחשבה פורץ גבולות, אותו קו מחשבה שמוליד חדשנות.