טכנולוגיות מגוונות המאפשרות ייצור של מוצרי מתכת

טכנולוגיות ושיטות ייצור מגוונות כגון עיבוד שבבי, כבישה, הזרקה, המאפשרות ייצור של מוצרי מתכת

ייצור מוצרי מתכת חדשים מתבצע באמצעות טכנולוגיות ייצור ייעודיות. ההחלטה האם להשתמש בטכנולוגיית ייצור כזו או אחרת, מתקבלת בהתאם לשיקולים כמו סוג חומר הגלם המתכתי שאותו מבקשים לעבד, ובהתאם כמובן, לדרישות המוצר כפי שהוגדרו על ידי הלקוח. מכל מקום, בדומה לתכנון ופיתוח מוצרים ברמה הכללית, גם ייצור מוצרי מתכת חדשיםמחייב תכנון ועבודה מסודרים, דרך חמשת שלבי הפיתוח המרכזיים העומדים בבסיסו של כל תהליך ייצור:

  • מחקר ואפיון שוק.
  • בניית קונספט (הבניית רעיון).
  • בניית אב-טיפוס (יצירת דגם ראשוני למוצר)
  • הכנת תיק מוצר וייצור בפועל.
  • שיווק והפצה.

לפניכם דוגמאות לשלוש טכנולוגיות ייצור שונות, בהן נעשה שימוש בכדי לייצר מוצרי מתכת חדשים:

טכנולוגיית ייצור הזרקת MIM) Metal Injection Molding): היא טכנולוגיית ייצור חדשה יחסית - והיא מתאימה עבור ייצורם של חלקי מתכת קטנים ומדויקים טולרנסים שעומדים על כ-0.03 מילימטרים, ללא שימוש בעיבוד שבבי. טכנולוגיות ייצור זו רלוונטית במיוחד לתהליך ייצור מהיר של חלקים קטנים בכמויות גדולות. MIM מאפשרת הזרקת מגוון רב של חומרים, אך היא מוגבלת לייצור חלקים בגודל של עד 100 מילימטרים. בין היתר, טכנולוגיה זו מיושמת בייצורם של מוצרים רפואיים וצבאיים, במוצרי תקשורת סלולאריים ועוד.

טכנולוגיית ייצור בעיבוד שבבי CNC) Computer Numerical Control): היא טכנולוגיית ייצור בה נעשה שימוש בבקרים ממוחשבים, אשר גורמים למכונות ייצור ייעודיות לבצע פעולות שונות בחומרי גלם המיועדים לעיבוד (לא רק מתכות). בהקשר ייצורם של מוצרי מתכת חדשים, ניתן לייצר באמצעות עיבוד שבבי ב-CNC, גלגלי שיניים, מנועים, מנגנוני הפעלה ומכלולים העשויים מתכת ועוד. כמו כן, טכנולוגיה זאת נמצאת בשימוש רב גם בייצור אבות-טיפוס למוצרים חדשים.

טכנולוגיית ייצור בכבישה: בתהליך הכבישה, נעשה שימוש ביריעת מתכת אשר עוברת תהליכים שונים כגון ניקוב, כיפוף ודפיקה (Pounding). תחילת דרכה, טכנולוגיית ייצור הכבישה שימשה לייצורם של חלקי אופניים שונים. בימינו, מדובר באחת מטכנולוגיות הייצור הנפוצות ביותר הקיימות כיום, בתעשיות המתכת השונות. ניתן לראות יישום מרובה של טכנולוגיה זו, בענפי המחשוב והתקשורת. דוגמאות לכך הן ייצורם של ציודי הגברה, של מארזי קופסאות תקשורת, של מקלטי טלוויזיה (ממירים) ועוד.