שימושים נפוצים בטכנולוגיית BLUETOOTH

כיצד טכנולוגיה ה-בלוטות' משמשת במוצרים חכמים

ה-BLUETOOTH היא טכנולוגיה המשמשת לקבלה ולהעברה של מידע באופן אלחוטי למרחקים קצרים. למעשה מדובר ביצירת תקשורת נקודתית בין התקנים שונים, ללא כל צורך בגורם מתווך ביניהם (כמו ראוטר ברשתות Wi-Fi). טכנולוגיית הבלוטות' זכתה לפופולריות בזכות מכשירים סלולאריים, אולם כיום היא מוטמעת גם במחשבים ניידים, במקלדות ועכבר אלחוטיים, במכשירי טאבלט, שעונים חכמים ומוצרי IoT אחרים. יתרונה הבולט של טכנולוגיית הבלוטות', הוא צריכת האנרגיה הנמוכות.

טכנולוגיית ה-BLUETOOTH מאפשרת את ביצוען של מגוון פעולות המצריכות שימוש בתקשורת נתונים משודרת. ביניהן, ניתן למנות שיתוף של קבצים (כגון מסמכים, מוזיקה, תמונות) וסנכרון רציף של מידע.

בין השימושים הנפוצים ביותר בטכנולוגיית הבלוטות', ניתן למנות:

  • שידור רציף דו כיווני של שמע (אוזניות ורמקולים ניידים)
  • שידור וידאו (מצלמות ריגול, רחפנים וטיסנים)
  • תקשורת מוצרים חכמים לבישים (שעונים חכמים, שעוני דופק ומוצרי IoT שונים)

ומה צופן העתיד?

ככל שטכנולוגיית ה-BLUETOOTH תמשיך להתפתח, גם מרחב היישומים הפוטנציאליים שהיא תוכל להיות חלק מהם, יגדל.

היום השימוש במוצרים חכמים לבישים, ומוצרי Internet of things (האינטרנט של הדברים) מתבססים על תקשורת בלוטות' כפתרון יעיל ואמין. רכבים אוטונומיים יוכלו לתקשר זה עם זה או עם אלמנטים בסביבתם בעזרת הבלוטות'. בנוסף, מאפשרת טכנולוגיית ה-BLUETOOH להשיג כיום רמת הצפנה גבוהה שיכולה למנוע גישה למידע אישי ורגיש. אפשר לשער כי תעשיות העוסקות בתחום אבטחת המידע, יצליחו לפתח פרוטוקולים חכמים ומתקדמים של BLUETOOH, אשר יוכלו לחסום את הגישה למידע חסוי בפני גורמים עוינים או בלתי רצויים.

ככל שיחלוף הזמן, יכולת האבטחה ודחיסת הנתונים תאפשר להרחיב את מעגל השימושים למוצרים חכמים מקושרים, ותהפוך את כל שגרת חיינו להרבה יותר נוחה, מתקדמת ומיידית.

אנחנו בחברת גיזמו הנדסה פיתחנו עשרות מוצרים חכמים ומקושרים כמו גם מוצרי IoT. אנו עוסקים במחקר, תכנון ופיתוח של מוצרים חדשים במגוון תחומים. תוך שימוש באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בעולם, אנו מסייעים ליזמים בעלי רעיונות מקוריים ליצור מציאות חדשה ופורצת דרך.

אנו מזמינים אתכם להגיע לפגישת ייעוץ והכוונה מקצועית עם צוות המומחים שלנו בגיזמו הנדסה!