שיתופי פעולה עסקיים בפיתוח מוצר חדש - שיתוף פעולה עם חברת פיתוח מוצרים

שיתוף פעולה בין שני גורמים עסקיים לעתים קרובות נעשה על מנת להשלים את התהליך של פיתוח מוצרים חדשים או משלימים. שיתוף פעולה מהסוג הזה בו לכל צד קיים סל מוצרים משלו, נועד לשם פיתוח של מוצר חדש שנחשב למעין שילוב של כמה מהמוצרים הקיימים של כל אחד מהצדדים המעורבים. ניקח את חברת שטראוס ותעשיות שמן לדוגמא. שיתוף פעולה בין יצרנית הענק שטראוס למוצרי חלב לבין היצרנית המובילה במוצרי סויה- תעשיות שמן, יכול להיעשות לטובת התחלה של ייצור מוצרי יוגורט סויה.

?מה המשמעות של שיתוף פעולה עסקי לפיתוח מוצר חדש

שתי החברות הכריזו על שיתוף פעולה שמטרתו כאמור היא לייצר סדרה חדשה של מוצרים לקהל יעד דרך העלאת המודעות למוצרי סויה. היכולות של שטראוס מצד אחד הן בשיווק והפצה של מוצרי חלב ואילו של תעשיות שמן מצד שני הן בייצור והפצה של מוצרי סויה. המודל העסקי של השתיים הוא להקים מיזם משותף לפיתוח של סדרת מוצרים חדשה. שיתופי פעולה יכולים גם להתבצע בתחום הטכנולוגי, מה שנחשב לנפוץ מאד כיום במגוון רחב של תחומים מסוגים שונים.

.שיתופי פעולה לצרכי פיתוח טכנולוגי

שיתוף פעולה בתחום הטכנולוגי בא לידי ביטוי בחבירה של שני צדדים בעלי טכנולוגיה ייחודית מסוימת לשם יצירת מוצר או טכנולוגיה חדשנית. שיתוף פעולה מסוג אחר יכול להיעשות על ידי זכות שימוש בטכנולוגיה ייחודית בתמורה לחלק מהרווחים שיתקבלו בעתיד. לעיתים קרובות שיתופי פעולה טכנולוגיים נובעים משיקולים של קבלת תמיכות ומענקים. שיתוף פעולה נפוץ במיוחד הוא להגדלת נתל השוק במסגרתו שני צדדים עם יתרונות שונים חוברים יחד לייצור פעילות משותפת שבכוחה להרחיב את פעילותו של כל אחד מהצדדים.