תהליכי פיתוח מכונות ומוצרים מכניים - חברה לפיתוח מכונות

פיתוח מכונות ומוצרים מכאניים נחשב כיום לתחום עשיר במיוחד ומולטי דיסציפלינארי המתפרש על קשת רחבה של תחומי ידע לרבות תכנון מכאני, תכנון חשמל ואלקטרוניקה, חיווט ותוכנה. פיתוח מכאני ובניית מכונות הם תהליכים מורכבים הכוללים לא מעט שלבים שחייבים כולם להיעשות כהלכה, שכן כל טעות ולו הקטנה ביותר עלולה להוביל להוצאות כספיות גבוהות שלא לצורך.

תכנון מכונות

מטרת העל בתהליכי תכנון מכונות נעוצה באיתור של פיתרון אידיאלי בהתאם לדרישות ולצרכים של היזם דרך מתן שירות אישי ויחס אופטימאלי של עלות מול תועלת. פיתוח מכונות הוא כאמור תהליך מאד מורכב המחייב ידע רחב, תכנון מדויק וניסיון עשיר של שנים. על מנת לגשת לתהליך תכנון מכונות יש לעבוד על פי כמה שלבים שחייבים להתבצע על ידי אנשי מקצוע מיומנים עם ידע עשיר בתחומי הנדסה מגוונים. בשלב הראשון יש לבצע מחקר יסודי ומעמיק ולהכיר ברמה הבסיסית את צרכיו של הלקוח.

שלבים ראשונים בתהליך

בשלב עריכת המחקר הראשוני יש להגדיר את היעד והדרישות של הפרויקט להבין לעומק את הפרמטרים מהם המוצר המתוכנן יורכב ולאחר מכן לבנות תכנית עבודה סדורה. בנקודה זו יש להתחיל לפתח רעיונות ולהתוות את האפשרויות ההנדסיות שעומדות על הפרק דרך קבלת החלטה על כיוון עבודה ופעולה התחלתי שילווה את כל שלבי התהליך. בשלב הבא יש לאפיין בצורה מקצועית את הפרמטרים השונים דרך סקירת המכונה ושימושיה, בירור דרישות ייצור המכונה לרבות חומרים, מקורות הכוח וכדומה.

השלב האחרון כולל בניית אבטיפוס שישמש כמודל לדוגמא דרך תכנון מכונה בסיסית, הרכבה של חלקיה השונים וחיבור המנועים והמפעילים למערכת הפיקוד. את בניית האב טיפוס יש להתחיל לאחר שהמכונה נמצאה כעומדת במלוא הדרישות של הלקוח כפי שהוגדרו על ידו מראש.