דוגמאות למוצרים בהם נדרשת התערבותו של מהנדס אלקטרוניקה

פיתוחו של מוצר חדש מצריך את מעורבותם של מהנדסים מתחומים שונים. במאמר זה נתמקד במהות חשיבותו של מהנדס האלקטרוניקה בפיתוח מוצרים חדשים ונציג מספר דוגמאות למוצרים הקשורים בתחומו.

אז במה עוסק מהנדס האלקטרוניקה?

פיתוח ושליטה של מערכות אלקטרוניות שונות כמו למשל מחשבים בשילוב מעגלים חשמליים המשמשים להעברת מידע.  בגדול, תחום האלקטרוניקה עוסק במניפולציה של גלים אלקטרו מגנטיים. תחומים נוספים הנוגעים באלקטרוניקה: אלקטרואופטיקה, בקרה ועיבוד של אותות תקשורת.

דוגמאות למוצרים המשלבים פיתוח אלקטרוני:

  • טלוויזיות ולוויינים: על מנת לייצר תקשורת של העברת נתונים המאפשרת את זרימתו של מידע אל מסכי הטלוויזיה שלנו המתורגמים כתמונה ו\או על מנת לייצר תקשורת דומה בתפעולם של לוויינים לשימושים כמו: צפייה בערוצי לוויין מרחבי העולם בטלוויזיה או צילומי חלל, ריגול לווייני, תקשורת, ועוד- אז יש צורך לפתח מערכת אלקטרונית מורכבת שתהיה מסוגלת לענות על הצרכים הללו.

  • מנועים חשמליים: בכדי שניתן יהיה לייצר מנוע הפועל באמצעות חשמל, יש לפתח ולתכנן מערכת אלקטרונית שתוכל להעביר "הוראה" למנוע לבצע את פעולתו ולשם כך נדרש מהנדס אלקטרוניקה שיעמוד בראשו של פיתוח זה. מה גם שישנו הצורך כמובן שהמנוע יפעל באמצעות אנרגיית חשמל (שימוש הולך ומתפתח בתעשיית הרכבים החשמליים ).

  • טלפונים סלולריים: הסמארטפונס (המכשירים החכמים) המצויים כיום כמעט בכל כיס- הן מערכות אלקטרוניות מתוחכמות במיוחד שאלמלא פיתוח מערכות אלה- כל הפעולות הייחודיות שניתן כיום לבצע דרך המכשירים החכמים שבידינו, פשוט לא היו מתאפשרות.

  • כרטיסי אשראי: כרטיס הפלא המאפשר לנו לבצע קניות בצורה נוחה בלי להיסחב עם מזומנים, לבצע קניות באינטרנט – עושה זאת בזכות הפיתוח האלקטרוני שמייצר תקשורת של העברת נתונים ובמקרה הזה, העברת כספים מתוך מסגרת נתונה.

עוד רבות ומגוונות הדוגמאות בהן האלקטרוניקה לוקחת חלק והיא ללא ספק הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהדרך בה אנו מנהלים את רוב חיינו כיום.

לנו בחברת גיזמו הנדסה יש צוות מנצח של מהנדסי מכונות, מהנדסי אלקטרוניקה ומעצבים תעשייתיים ואנו גאים לקחת חלק בפיתוח פרויקטים של יזמים וממציאים במטרה להגדיר ולייצר מציאות חדשה, כל פרויקט מחדש.