תכנון ומימון למוצר חדש אפשרויות מימון לפטנט או רעיון

תכנון מוצר חדש מצריך מחשבה מאומצת על מאפייני המוצר וחיפוש תמהיל מאפיינים שיבטיח את מכירת המוצר בעתיד. לכן אומדן כוונות הרכישה וגודל הרוכשים הפוטנציאליים מהווה את המפתח להערכת מוצר חדש. בנוסף, חשוב לתכנן למוצר תמהיל מאפיינים, ללמוד את אופן קבלת ההחלטה לגבי רכישת המוצר על ידי הלקוח ולגבי הערכת האלטרנטיבות שעומדות לרשותו במהלך הרכישה.

מהי מתודולוגית "בחינת קונספט שיווקי"?

מתודולוגית "בחינת הקונספט השיווקי" של המוצר היא אחת משיטות למידת כוונות הרכישה ואופן קבלת ההחלטה שמייצר כוונות אלו. לפי המתודולוגיה יש להציג את הרעיון החדש למוצר בפני לקוחות פוטנציאליים ולבחון ישירות את תגובתם למוצר, עמדותיהם והסיכוי שיקנו אותו. אם בוחרים להשתמש בשיטה זו חשוב לברר ראשית איך הרעיון החדש יוצג. אפשר להציגו בפשטות באמצעות תיאור מאפייני המוצר ומרכיביו או להציגו כחלק מהעברת מסר פרסומי הולם.

תכנית עסקית מעמיקה

כדי להציג את המוצר בפני משקיעים פוטנציאליים חשוב להכין תכנית עסקית מקצועית ומפורטת. המשקיעים יבקשו להבין איך הרעיון למוצר החדש יאפשר להם להרוויח כסף. תוכנית עסקית מוצקה חייבת לפרט בצורה מדויקת את כמות הכסף הנדרשת, מטרות המימון, איך יעבור המוצר לתהליך ייצור, איך ישווק ויופץ למכירה ומה יהיו ההכנסות והרווחים הפוטנציאליים שיתקבלו. תכנית עסקית מעמיקה תמנע כישלון עתידי הכרוך ביציאת לשוק ללא משאבים כספיים מספקים, מה שלפי מחקרים מהווה כ- 79% מהכישלונות של עסקים.

מקורות מימון אפשריים

ניתן לחפש מקורות השקעה של כספים ציבוריים על ידי משרדים ממשלתיים. הממשלה הקימה גופים המעודדים את תחום היזמות והקידום הטכנולוגי בארץ ומעניקה תמיכה במינוף המצאות וטכנולוגיות חדשות המסייעות לקידום התעשייה והמסחר בישראל. סיוע נוסף ניתן על ידי פרויקט התנופה של המדען הראשי ליזמים טכנולוגיים מתחילים.