אבטיפוס למוצר - אבטיפוס הוא שלב הכרחי לפני ייצור המוני של כל מוצר.


אבטיפוס הוא המוצר הראשון בסדרת הייצור. בניגוד למודל, אשר עשוי להיות מוקטן, עשוי מחומרים אחרים או מוגבל בפונקציונאליות שלו, אב הטיפוס זהה למוצר הסופי כפי שיימכר בחנויות, ומשמש להדגמה ממשית שלו.

משרד רשם הפטנטים אינו דורש אבטיפוס פועל כתנאי לקבלת הפטנט, אך יחד עם זאת, בניית אבטיפוס היא שלב חשוב בתהליך ה פיתוח של מוצר חדש ולא מומלץ לוותר עליו.

אבטיפוס עשוי להשפיע על רישום הפטנט – בזמן בניית אבטיפוס להמצאה, המפתחים עשויים לבצע שינויי תוכן ולהיתקל בפתרונות טכנולוגיים נוספים אשר ניתן להוסיף לבקשת רישום הפטנט. מסיבה זו מומלץ להתחיל בתהליכי הפיתוח, בניית אב טיפוס או לכל הפחות ביצוע "בדיקות היתכנות" עוד לפני רישום הפטנט.

אבטיפוס עשוי לסייע במכירת הרעיון – בעת הצגת הרעיון בפני משקיעים, קונים, או שותפים פוטנציאליים, משמש אב הטיפוס כהוכחת היתכנות של הטכנולוגיה.

אבטיפוס הנו שלב מקדים חשוב לפני ייצור המוצר בייצור המוני – בזמן פיתוח אב הטיפוס, עשויים המפתחים להציע פתרונות טכניים שונים ודרכי יצור וטכנולוגיות שונות. בנוסף, אב הטיפוס מאפשר לבחון את תפקודו של המוצר בתנאי אמת, לבצע ניסויים, לקבל תקנים מתאימים ולהחליט על שינויים. במילים אחרות, בניית אב הטיפוס תפחית משמעותית את הסיכוי לתקלות או בעיות טכניות בלתי צפויות בעת הייצור ותזרז את קליטתו בשוק.

תהליך נכון של פיתוח ובנייה של אבטיפוס יכלול צוות מהנדסים אשר יבחנו את הצרכים הייחודיים של המוצר, יספקו פתרונות הנדסיים, יבחרו חומרים, תהליכי ייצור ותקנים, יבנו את המוצר ויערכו את הבדיקות הנדרשות. המהנדסים ואנשי המקצוע של חברת גימזו הנדסה הנם בעלי ניסיון רב בפיתוח ובנייה של אבי טיפוס למוצרים של יזמים וממציאים. החברה מציעה שירות מקצועי, מהיר, תוך עמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר.