איך מפתחים המצאה לכדי מוצר מצליח? שלבי פיתוח המצאה

המושג "פטנט" וודאי מוכר לכולכם, ויתכן כי חלקכם בשלב כזה או אחר חלמו לעלות על הגל. להלן המדריך המלא לכל מי שמאמין כי יש בידיו רעיון מהפכני בעל סיכויים גבוהים לפיתוח והתקדמות. אם גם אתה סבור כי הגית רעיון מקורי, חיוני וחדשני, חשוב שתבין ראשית כי עליך להבטיח את זכויותיך על מנת שניתן יהיה לאחר מכן לקטף את פירות העמל הרבים, זאת על ידי רישום ההמצאה כפטנט.

רישום פטנטים

רישום זה יוכל לאפשר להמצאה שלך לזכות במעמד ייחודי ובהגנה חוקית. קיימת רשות מוסמכת בכל מדינה למתן הכרה בהמצאות כאלו ואחרות כפטנטים. הרשות האחראית על כך בישראל נקראת רשות הפטנטים, המדגמים וסימני המסחר, שמהווה שלוחה של משרד המשפטים ופועלת מטעמו. ניתן לפנות אל שלב הייצור ההמוני לאחר קבלת האישור ורישום הפטנט או במקביל לו. חשוב לציין כי תהליך האישור והרישום הוא ארוך, מסובך וכלל כמה שלבים. לשם כך יהיה צורך במשאבים כלכליים ונפשיים, זמן לא מועט והמון סבלנות.

תהליך ההכרה של המצאה כפטנט

סביר להניח כי תזדקק גם ללא מעט אנשי מקצוע מכמה תחומים שונים במהלך הדרך. לא ניתן להעניק מעמד של פטנט לכל המצאה. בחוק רישום הפטנטים מפורט תהליך ההכרה והרישום של פטנטים וזאת נובע בין השאר מכך שרישום של פטנט מיועד לתהליכי ייצור או מוצרים לצרכי התעשייה הטכנולוגית, ומי שאחראי על התחום הוא זה שיקבע בסופו של יום ולצד סיוע של בעלי מקצוע מומחים כי ההמצאה אכן יעילה דיה, בעלת התקדמות המצאתית ומתאימה לשימוש תעשייתי. תגלית חדשה שלא הומצאה בדרך של יש מאין, לא תוכר כפטנט. מבחן המציאות הסופי בפועל הוא המקוריות.