ארבע טעויות נפוצות של ממציאי אפליקציות בדרך לאפליקציה מצליחה


יש לכם רעיון לאפליקציה? לפני שאתם עוברים לשלב הפיתוח, עצרו רגע ובדקו אם אתם לא עושים (או עומדים לעשות) את אחת מהטעויות הנפוצות הבאות. לעיתים רבות, רצון להתקדם בתהליך או התעלמות מאחת הנקודות הבאות, הוא מה שמבדיל בין אפליקציה מצליחה לאפליקציה שלא מצליחה להתרומם.


1. אל תעשו רק כי...

א."כי לכולם יש": ייתכן שלחברות או עסקים מקבילים יש אפליקציות ואתם מרגישים שכולם מדברים על זה ורוצים לשלב גם את העסק שלכם. האם אכן נחוצה לעסק שלכם אפליקציה? האם הלקוחות שלכם משתמשים באפליקציות או יהיו מוכנים להשתמש באפליקציה שלכם? בדקו את השטח, התייעצו, למדו עוד על שיווק עסקי באמצעות אפליקציות ואל תתקדמו בתהליך לפני שתהיו בטוחים שאתם יודעים מה המטרות שאתם מעוניינים להשיג באמצעות אפליקציה עסקית.

ב."כי יש לי רעיון" לפני תחילת תהליך הפיתוח, השקיעו בסקר שוק מקיף. האם קיימות כבר אפליקציות דומות בשוק? אם כן, באיזו צורה האפליקציה שלכם שונה או משלימה את מה שקיים? אם לא, מהו הצורך העומד לנגד עיניכם? האם תוכלו למשוך קהל?איזה קהל אתם מעוניינים למשוך ואילו משתמשים יוכלו ליהנות מהאפליקציה בפועל? כל אלה הן רק כמה מהשאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם.

במילים אחרות: לא עושים לפני שחושבים. חסכו לעצמכם זמן וכסף והכינו מסמך "אפיון אפליקציה" כדי להיות בטוחים גם בצורך וגם באיכות הפיתוח העתידי.

 רישום פטנטים

אילוסטרציה: ארבע טעויות של ממציאי אפליקציות

2. עושים? אל תסבכו – ייתכן שהרעיון שלכם כולל הרבה רבדים ואינפורמציה, אבל זכרו שהביצוע חייב להיות פשוט וברור. כלומר, האפליקציה שלכם צריכה להיות קלה וידידותית מאוד לשימוש. אם המשתמשים ימצאו עצמם מסתבכים, גם אם במבט ראשון האפליקציה מעניינת אותם או אפילו נחוצה להם, הם יזנחו אותה מהר לטובת חלופות אחרות. אפילו אם הן יעילות או מעוצבות פחות משלכם. הדבר נכון גם במקרים בהם המשתמשים יצטרכו לחכות זמן רב מדי לטעינת האפליקציה, לא יבינו כיצד עוברים שלב, איך מכניסים פרטים לצורך התחברות או מה עושה המסך הבא.

במילים אחרות: אפליקציה שהיא גם נוחה וגם תקינה.

 איך מפתחים מוצר

אילוסטרציה: Candy Crush Saga. דוגמא לאפליקציה פשוטה וקלה, שהפכה למצליחה וממכרת

3. אל תחשבו על עצמכם  - קהל היעד צריך להיות כל הזמן בראש הרשימה שלכם. אם לא עשיתם עדיין אפיון אפליקציה, זה הזמן. תחשבו מי אמור להיות קהל המשתמשים שלכם: האם אלו בני נוער ובאילו גילאים, האם מדובר בהורים לילדים קטנים, נשות קריירה ועוד. מהם הצרכים המיוחדים של קהל היעד מהמוצר שלכם, ומהם אופני השימוש שלו  בסמארטפון בכלל ובאפליקציות בפרט. בלי להבין את קהל היעד לעומק, לא תוכלו ליצור אפליקציה שמתחברת ומגיבה לעולם התוכן שלו, שמעניינת אותו ברמה הרגשית והאינטלקטואלית, ושמשרתת את הצרכים אותם הוא מעוניין למלא.

במילים אחרות: אפליקציה מצליחה היא אפליקציה שעונה על הצרכים האישיים של המשתמש שלכם. לא על הצרכים שלכם. אלא אם אתם צפויים להיות המשתמשים היחידים שלה...

 עיצוב תעשייתי

אילוסטרציה: ארבע טעויות של ממציאי אפליקציות. אתרו את קהל היעד שלכם!

4. אל תתקבעו – תהיו מוכנים לשינויים, עדכונים וניצול הזדמנויות. ייתכן שהרעיון שלכם מעניין, אבל האם ניתן להשתמש בו לאור זמן? גם אם המשתמשים ימצאו את עצמם מבלים באפליקציה זמן רב בשבוע או בחודש הראשונים, האם יש לה מה שנחוץ כדי לעניין אותם גם בהמשך? כדי לגרום להם לחזור? חלק מהאפליקציות נותנות מענה לשאלה בדמות שלבים שיש לעבור, אינטרקציה עם משתמשים אחרים או עם החברה עצמה, או הוספת מידע חדש או הטבות שמחכות למשתמש בכל פעם. האם יש לכם מספיק שפנים בכובע הזה? אל תשכחו להשתמש במספיק תגמולים שיגרמו למשתמשים לחוש הצלחה או סיפוק, אופציות לשיתוף משתמשים אחרים או חברים בהישגים או במידע שלהם, או כל דבר שיגרום להם לתחושה חיובית.

במילים אחרות: בהתחשב בהיצע הרחב בחנות האפליקציות ובקלות בה ניתן להחליף אפליקציה אחת באחרת, אפליקציה מצליחה היא אפליקציה שיכולה להיות שימושית לאורך זמן, גדלה וצומחת יחד עם המשתמשים ולא נשארת מאחור. 

 פיתוח המצאה

אילוסטרציה: ארבע טעויות של ממציאי אפליקציות