הגדרת קהל היעד ויצירת קהל הלקוחות
על שאלת ההבדל בין לקוח לקהל היעד ניתן לענות דרך הבנת המשמעות של כל אחד מן המושגים הללו.
קהל יעד (target audience):
כאשר מדובר בפרסום עסקי - לא מעט שומעים על " להגיע לקהל היעד ". עסקים באשר הם, רוצים להגיע לכמה שיותר אנשים ולעיתים נדמה שדווקא התמקדות בחלק מסוים מתוך האוכלוסייה יוצר מגבלה עסקית. אולם, הכרת קהל היעד הוא צעד מפתח למהלך של הבנה לגבי היכן כדאי לשדר מסר שיווקי. בשורה התחתונה, הבנה זו הופכת את המסר ליותר אפקטיבי.
בהגדרתו, קהל היעד הוא מיפוי דמוגרפי של קבוצת אנשים שנמצאים בסבירות גבוהה להביע עניין במוצר או שירות מסוימים.
לדוגמא, בעל חנות צעצועים יוכל לראות בהורים, סבים או כל אחד אחר שיש בחייו סביבה של ילדים-את קהל היעד שלו. קהל יעדים נקודתיים יכולים להיות למשל גברים רווקים בשנות העשרים לחייהם, תאומים, אמהות עובדות, זוגות בגמלאות ובעלי כלבים.
מה היא חשיבותו של קהל היעד ?
חשיבותו של קהל היעד מעמידה במרכזה את המסר הפרסומי. כדי לגרום לאנשים לקנות מוצר יש "לפרוט על המיתרים" הנכונים .
לדוגמא, אם נרצה למכור מוצר לאמהות עובדות - שיטות הפרסום צריכות להתמקד בקושי למצוא איזון בין עבודה למשפחה, למשל של אמהות להגיע בזמן הביתה ולהכין ארוחת ערב או בכמה הן עייפות אחרי עבודה שכבר אין להן כוח להסיע את הילדים לחוגים למשל.
למצוא את קהל היעד
מציאת קהל היעד עבור מוצר או שירות מסוימים יכול להיעשות על ידי מחשבה על סוג הצרכים אותם הם אמורים למלא.
לקוח (customer):
לקוח הוא אדם או עסק שרוכש סחורה או שירות כלשהו, המסופק על ידי עסק אחר.
משיכת לקוחות היא המטרה המרכזית של מרבית העסקים כיוון שזה הוא הלקוח אשר יוצר דרישה לסחורות ושירותים שונים. עסקים לרוב מתחרים אחד בשני דרך פרסום או הורדת מחירים במטרה ליצור בסיס לקוחות נרחב ככל הניתן.
לקוחות הם הצרכנים
הלקוחות מוגדרים על ידי סוגי המוצר או השירות אותם הם רוכשים. הלקוח הוא ה-צורך הסופי של המוצר או השירות.
לקוחות ניתנים ללמידה
בעלי עסקים נוטים לגלות עניין רב בסוג האנשים שקונים את המוצרים שלהם בכדי לייצר בסיס לקוחות גדול שיהפוך להיות קהל היעד למוצריהם וזאת בדרך של נקיטת גישה שיווקית על ידי יצירת אטרקטיביות דרך תכנון פיתוח המוצרים ופרסומם.
יש לכם רעיון למוצר ואתם רוצים לפתח אותו בהתאם לצורך של קהל היעד הפוטנציאלי?
צרו איתנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ!