הנדסת מוצר חדש ופיתוח מוצרים מאפס - איך מתחילים בהנדסת מוצר?

הנדסת מוצר חדש ו פיתוח מוצרים מאפס - איך תתחילו בהנדסת מוצר?

לא בכדי נאמר כי סוף מעשה במחשבה תחילה. הנדסת מוצר מחייבת, תחילה, אפיון הצורך, תכנון המוצר על-פי המתווה של ייעודו ואופן יישומו, המערכות והרכיבים השונים שיידרשו לייצורו והממשקים השונים שבמסגרתם הוא אמור לפעול.

לפני תחילת השלב המעשי של הנדסת מוצר חשוב להידרש אליו ממכלול ההיבטים: חומרי הגלם שיידרשו לייצורו, עלותם ועלות המוצר המוגמר, טיבו ואיכותו, תקני האיכות והתקן שעל-פיהם יש לייצרו, ביצועיו השונים ועוד.

הנדסת מוצר כוללת את השלבים השונים הנדרשים, החל מתכנונו, פיתוח ו וכל "שרשרת-המזון" הטכניים, עיצובו וכלה בשיווקו, בהחדרתו לשוק. במסגרת תהליך זה נדרשים מהנדסי המוצר לאפשר ייצור סדרתי שלו, לאחר השלמת פיתוח האב טיפוס.

 הנדסת מוצר שימושי

מאחר שהמוצר אינו מיוצר בתוך חלל ריק ויש לו מטרה מוגדרת – חקר השוק ולימוד המכניזמים השונים הפועלים בו והמשפיעים עליו הם חלק בלתי נפרד מהתפיסה הכוללת של הנדסת המוצר. לא אחת נדרשים בעלי מקצוע הנדסיים מתחומים שונים על מנת ליצור מוצר. על מנת ליצור מוצר מוגמר איכותי ושימושי יש צורך בעבודת הכנה מאומצת, מכוונת-מטרה וקפדנית. העבודה כוללת תכנון תהליכי הנדסת המוצר, הכנת שרטוטים שונים, לרבות באמצעות הדמיה תלת-ממדית שלו באמצעות מחשב, ייצורו, ליטושו וגימורו והחדרתו לשוק.

הלכה למעשה  החדרה לשוק היא רק הצעד הראשון  בדרך להטמעתו ולהתקבלותו. מהנדסי הייצור אמורים לתת מענה על-פי משוב המתקבל מהשטח, מהלקוחות המשתמשים במוצר. לא אחת נדרשים שיפורים ושדרוגים או שינויים קטנים האמורים לייעל את השימוש במוצר, אשר מהנדסים שקדו על פיתוחו.

פיתוח מוצרים מאפס הוא אתגר הנדסי מרתק. הנדסת מוצר חדש היא תהליך שמעורבים בו אנשים מדיסציפלינות הנדסיות שונות וממלאי תפקידים שונים. היא כרוכה בעבודת צוות, שראשיתה סיעור מוחות וקרימת עור וגידים על רעיון גולמי.

צוות המהנדסים שלנו ישמחו לספק יעוץ ראשוני וללא התחייבות לגבי פרויקט, פטנט או מוצר חדש. ניתן ליצור קשר ולקבוע פגישה עם אחד מאנשי הקשר של גיזמו-מייקר ולקבל את המידע הפרטני לפרויקט לפני התחלת כל תהליך הנדסי, פיתוחי, עיסקי או שיווקי.
בהצלחה!