דגשים להצלחת הפרויקט באתר גיוס המונים מהסוג קיקסטארטר

העלתם בראשכם רעיון לפיתוחו של מוצר פורץ דרך. ביצעתם מחקר מקיף; הן בהיבט השוק הרלוונטי לאותו מוצר והן בהתייחס לקהל היעד - תוך שימת דגש על התאמת המוצר אליו ותוך בחינת הצרכים והפונקציות שאותו מוצר צריך למלא. כעת, בכדי להתחיל ולפתח את אותו מוצר, עליכם לדאוג בראש ובראשונה כי יעמוד לרשותכם הון נדרש לשם השקעה בתכנון, פיתוח וייצור ראשוני.

הנכם וודאי מודעים לכך; בתור יזמים \ ממציאים \ חברות עסקיות הנמצאים בתחילת הדרך של פיתוח מוצר - כי ללא מנוע כלכלי שיניע את הפרויקט שלכם, אתם תמצאו עצמכם עומדים במקום עם רעיון נהדר שפשוט לא זז לשום מקום.

אחד הפתרונות הקורצים והנפוצים בימינו הוא גיוס הון נדרש לפיתוח פרויקטים באמצעות אתרי גיוס המונים. מדובר באותם אתרים המאפשרים העלאת קמפיינים - בהם יזמים וממציאים, למשל, יכולים ליצור תודעה ציבורית כללית רחבה בנוגע לקונספט פיתוח חדשני ופורץ דרך על ידי שיתופו ברשת. הבולטים שבהם ברמה הגלובלית הם אתרי גיוס ההמונים של קיקסטארטר ואינדיגוגו.

אז מה הם הצעדים הנדרשים להצלחתו של פרויקט באתרי גיוס המונים ?

  • צרו התעניינות: ישנם אינספור פרויקטים בתחומים שונים העולים מדי יום לאתרי גיוס המונים. חלקם מצליחים לגייס הון נדרש לפיתוח, חלקם פחות וישנם כאלה שאינם מצליחים כלל. בכדי להגדיל אפקטיביות, מומלץ לבנות ולקדם קמפיין מקדים (או pre-campaign), כלומר ליצור איזשהו באז בנוגע לכך שיש בכוונתכם להעלות פרויקט לאתר גיוס המונים כזה או אחר.

אתרי אינטרנט כמו ThunderClap ו-PitchFlush, מאפשרים באמצעות העלאת קמפיינים מקדימים לגרוף תמיכה ראשונית עוד בטרם העלאתו של קמפיינים לאתר גיוס המונים.

  • תהיו יצירתיים: השקיעו זמן במטרה לתכנן את נראות עמוד הפרויקט אותו אתם מתכוונים להעלות לאתר גיוס המונים. הוסיפו תמונות, מצגות ואפילו סרטים בהם אתם פונים אל הקהל הרחב - בהם תוכלו לשתף ולהסביר את מהות הרעיון אותו אתם מבקשים לקדם ולפתח, למה חשוב לתמוך ולהשקיע בפרויקט שלכם וכו'. כמו כן, אפשר כמובן במקביל לפתוח עמוד פייסבוק בו תוכלו לייצר תודעה ותמיכה נוספים בפרויקט שלכם, להעלות עדכונים בנוגע לשלבי הפיתוח בהם הוא נמצא ועוד.

  • קצר וקולע (כתובת Domain): כשאתם מתכוונים לשתף את הציבור הרחב- בקישור לעמוד הנחיתה של קמפיין הפרויקט שהעלתם לאתר גיוס המונים, כדאי שתשתמשו בשם קצר, משהו שיהיה נוח לזיהוי וקל לזכירה, למשל "smartcoffee.com".

  • תפיצו רחב, תגיעו רחוק: אחת הדרכים האפקטיביות להגיע לקהל רחב ככל הניתן הוא השימוש בניוזלטר (Newsletter), כלומר הפצת מיילים בתפוצה רחבה. ניתן לשם כך לעשות שימוש באתר כמו Mail Chimp, המאפשר לעדכן רישום של עד 2000 נרשמים ברשימת תפוצה.