איך אני מזהה את קהל היעד הפוטנציאלי למוצר שלי

כחלק יעיל בתהליך השיווק, חשוב לזהות  קהל יעד פוטנציאלי . 

קהל היעד - חלק באוכלוסיה בעלת מאפיינים או עיסוק בתחומים מסוימים , בעל סבירות גבוהה להשתמש במוצר\שירות. ניתן לזהות קהל יעד פוטנציאלי של מוצר באמצעות נקיטת שישה צעדים:

  • הבנת תועלת: נקודת הפתיחה בזיהוי קהל יעד של מוצר חדש היא לגבש ולדעת מה המוצר החדש מציע, איזה תפקוד הוא ממלא ואיזה פתרון הוא נותן. לאחר מכן, ניתן לשער בצורה טובה מי בקרב האוכלוסייה נמצא בסבירות גבוהה לרצות להשתמש במוצר החדש.
  • "תמונה" של לקוחות: יש לבצע רשימה של סוגי לקוחות שיזכו לתועלת מן המוצר החדש. לאחר מכן, ניתן "לצייר" תמונות פרופיל של אותם לקוחות. הכוונה היא בתמונה דמוגרפית שלהם מבחינת מיקום, גיל, עיסוק וכו'.
  • "בול פגיעה": לשער מי יקבל מקסימום ערך מהמוצר מקרב אותם פרופילים:

בעבור מי השימוש הוא הכי רלוונטי ?

מי יפסיד הכי הרבה מאי-שימוש במוצר ?

  • חשיבה שיווקית: אנו חיים כיום בנישות. למשל, הפסקנו להיות "כבולים" לזמני שידור בטלוויזיה - ניתן לצפות במה שאנחנו רוצים, מתי שאנחנו רוצים וכמעט בכל מקום בעולם - כך שכל אחד יכול ליהנות מחוויית צפייה אישית.

האפשרות להשתמש באינטרנט כאמצעי למשלוח מוצרים, יוצר קיצוץ משמעותי בהפצה ובמשלוח בעבור האחראיים לכך ומצד שני תורם לנוחיות עבור הלקוחות המשתמשים ביכולת זו.

הכוונון המחשבתי צריך להוביל את הארגון העסקי \ היזם להפוך ל"דג גדול" באגם קטן. כלומר שככל שהאחרונים יוכלו בזכות המוצר שלהם לספק צורך מהותי ובבלעדיות לפלח מסוים באוכלוסייה, יעלה ביכולתם לבנות תדמית ולהצליח.

  • "תן מבט אל פנימה": הסתכלות פנימית של ארגון על עצמו לצורך זיהוי קהל יעד של מוצר היא מהותית. בכדי לדעת שמבצעים את תהליך זיהוי קהל היעד הפוטנציאלי בצורה נכונה יש לשאול שאלות כמו: האם כחברה, יש לי אזורי מומחיות העונים עלצרכי אוכלוסיה שונים? האם יש לי ידע ייחודי על אזור גיאוגרפי ספציפי ? האם אדע להתנהל מול סוג מסוים של אנשים ?

הבחינה הפנימית ושאילת השאלות הקשורות למומחיות אישית, למיקום ולסוגי אנשים יכולות לעזור לזהות קהל היעד וליצור וודאות כי הזיהוי נעשה בצורה אחראית ונכונה.

  • "האם הדשא של השכן מוכר יותר" ? : יש לבחון את השוק ולבדוק במה אני ייחודי לעומת המתחרים, אם בכלל. כלומר, מה מיקומי בבחינת היכולת למלא צורך בקרב קבוצה מתוך האוכלוסייה - תוך התחשבות בעלות מן תועלת עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלי?

אנחנו, בחברת גיזמו הנדסה,  נשמח ללוות אכתם בדרך לפיתוח המוצר שלכם ולספק עבורכם הכוונה בזיהוי קהל היעד המתאים מתוך ידע המתבסס על ניסיון בתעשייה.

מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ!