פרויקטים בתחום מכשור רפואי שצמחו בחברות סטארט-אפ

מטרת מאמר זה היא לספק תובנות והתמקדות בכמה דוגמאות לפרויקטים של חברות סטארט-אפ, אשר פיתחו מכשורים רפואיים ייחודיים.

חברת סטארט-אפ רפואי היא חברה שונה מהותית מכל חברת סטארט-אפ בכל תחום אחר. בעוד רבות מחברות הסטארט-אפ עוסקות בפיתוחם של פרויקטים מתחומי האינטרנט, התוכנה, המובייל והאפליקציות; חברת הסטארט-אפ הרפואי מתמקדת בפיתוח מכשור רפואי, בשכלול או יצירה של הליך טיפולי, בתרופות.. לכל אלה נגיעה ישירה המשפיעה על חייהם של בני-אדם.

תחום המכשור הרפואי, בזכות הקדמה טכנולוגית - הולך ומשתכלל, מביא להתייעלות בתהליכי טיפול שונים (כמו ניתוח) ומאפשר לרופאים לתת מענה מתקדם ומיוחד במינו לאוכלוסייה הזקוקה לו.

בדומה לפיתוחים בתחומים אחרים, גם מאחורי פיתוחם של מכשורים רפואיים - נמצאים גורמים אנושיים בתחומים שונים (מהנדסי אלקטרוניקה, מהנדסי מכונות, מעצבים תעשייתיים ועוד) שחיבורם יחדיו מייצר סכום אחד של הצלחה פורצת דרך.

לפניכם דוגמאות לחברות סטארט-אפ רפואי חשובות ופרויקטים פורצי דרך שהן פיתחו במכשורים רפואיים:

חברות Given Imaging ו-Check Cap: שתי חברות סטארט-אפ ישראליות שמפתחות מוצר בעל פונקציה דומה - אך מיועד לאזורים שונים. חברת Given Imaging מייצרת קפסולה שבאמצעותה ניתן לבצע צילום וידאו של אזור המעי הדק. חברת Check Cap, מפתחת קפסולה שביכולתה לבצע צילום של אזור המעי הגס. הקפסולה של חברת Given Imaging קיבלה את אישור ה-FDA והשימוש בה יקל על רופאים באבחון מחלות ובעיות הקשורות לדרכי העיכול ואת האפשרות לספק טיפולים יעילים הרבה יותר עבורן.

חברת רימון מדיקל: חברה ישראלית למכשור רפואי, הוקמה בשנת 1999 ונמכרה לחברת בוסטון סיינטיפיק האמריקאית בסכום של כשמונים מיליון דולר. חברת רימון מדיקל פיתחה שבבים המסוגלים לשדר מתוך גוף האדם נתונים רפואיים חשובים כמולחץ דם, קצב זרימת דם, טמפרטורת גוף. לחברה היו משקיעים רבים וביניהם: קרנות הון סיכון לילי ונצ'רס, KBL, קונקורד, פולריס, חברת הענק לציוד רפואי גאיידנט וקרנות הון הסיכון מדיקה וטריאתלון.

אנו בחברת "גיזמו הנדסה", מצויים כל העת בפעילות שוטפת מול לקוחותינו העיקריים - יזמים וממציאים ומסייעים להם בשלבי התכנון והפיתוח של פרויקטים פרי רעיונם ומלווים אותם אף עד לשלב ייצור האב-טיפוס והכנת קבצים לייצור המוני. כמו כן אנו מעניקים את שירותי ההנדסה מקצה לקצה שלנו גם עבור חברות וארגונים עסקיים, תעשיות שונות ועבור חברות סטארט-אפ מכל התחומים.

בתור התחלה - צרו עמנו קשר ונוכל לסייע בייעוץ הנדסי ותאמו פגישת הכוונה מקצועית עם צוות המומחים שלנו שיוכל להניע את פיתוח רעיונותיכם ולהביא למימושם!