להסתכל על תהליך פיתוח המוצר דרך העיניים של הצרכן

תהליך פיתוח הנדסי הוא תהליך מאוד חשוב להפיכתו של רעיון למוצר, אך הצלחתו של המוצר החדש בשוק תלויה גם בגורמים נוספים, כגון: עיצוב המוצר

עיצוב מוצרים הוא חלק אינטגראלי, בלתי נפרד, מתהליך פיתוח המוצר הכולל. בדיוק כפי שמהנדסי מכונות, מהנדסי חשמל וגורמים מקצועיים נוספים צריכים "לראות את הנולד" ולחשוב על פונקציונאליות המוצר המוגמר, המעצבים התעשייתיים צריכים לגבש קונספט (רעיון) עיצובי ייחודי עבורו, המתחשב בהיבטים הטכנולוגיים לצד אלה הערכיים, ההתנהגותיים ואף התרבותיים מנקודת מבטו של הצרכן.

תהליך של עיצוב מוצרים מצריך מומחיות ומקצועיות ייחודיים, לצד מחשבה קונספטואלית אל מחוץ לקופסא. מבחינה זו, תכנון עיצוב המוצר צריך לבטא חשיבה מעמיקה, הכוללת התחשבות באסתטיקה וגם באופן בו יפעלו יחדיו מספר מנגנונים שונים במוצר. היבט נוסף ומהותי שיש לשים עליו דגש רב, הוא האופן בו תעוצב אריזת המוצר; החל מרמת המראה שלה ועד לאופן בו ייעשה בה שימוש (נוחיות בעת נשיאה, שמירה על בטיחות המוצר, אחסונו ואופי פתיחת האריזה).

המעצבים התעשייתיים, האחראים על תהליך עיצובם של מוצרים, נדרשים להפגנתה של חשיבה עיצובית (Design Thinking) המתבטאת בחדשנות, יצירתיות ובמוכוונות ממוקדת  כלפי צורכיהם של משתמשים. חשיבה מעמיקה על תהליך העיצוב, כחלק מתהליך פיתוח המוצר הכולל, מאפשרת למעצב התעשייתי לפתח קונספטים ייחודיים העונים בצורה מדויקת על הצורך הצרכני. החל ממשתמשים אינדיבידואליים ועד לצרכני התעשייה הגדולים (מפעלים, ארגונים גדולים וכו').

החשיבה העיצובית מתמקדת בשלושה מרכיבים מרכזיים:

  • הצרכן\המשתמש:

היכרות מעמיקה עם קהל היעד שהולך להשתמש במוצר. במרכזה עומדת יצירת החיבור הישיר בין הצרכים של קהל היעד, לבין האופן בו עיצוב המוצר ישרת את הצרכים הללו.

  • הטכנולוגיה:

חלק מרכזי בתהליך עיצוב המוצר, הוא למידה מעמיקה של המעצבים התעשייתיים את שיטות הייצור והטכנולוגיות השונות המשמשות לתהליך פיתוח המוצר. המרכיב הטכנולוגי, חייב לכלול גם התייחסות נקודתית לבחירתם של החומרים בהם ייעשה שימוש בתהליך הפיתוח (ביצוע שיקולי עלות-תועלת בבחירת חומרי הגלם או טכנולוגיות כאלה ואחרים).

  • מוכוונות עסקית:

תהליך עיצוב המוצר, יכול להוות לעיתים גורם מכריע על מידת הצלחתו השיווקית. בשווקים רוויי מוצרים, בהן קיימת תחרות עיקשת על ליבם של הצרכנים, עיצוב חדשני ופורץ דרך יוכל לגבור על פני שאר המתחרים.

אנחנו בחברת גיזמו הנדסה, עוסקים בתכנון, פיתוח והכנה לייצור של מוצרים חדשים. צוות המומחים שלנו, הכולל מהנדסי מכונות, מהנדסי חשמל ומעצבים תעשייתיים, יוכל לספק עבורכם פתרונות הנדסה מלאים מקצה לקצה, מתוך ראייה ממוקדת בצורכיהם המלאים של לקוחותיכם.

אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר, ולקבוע פגישת ייעוץ והכוונה מקצועית!